EN

9.03.2010 Wersja do druku

Tryumf Trelińskiego

"Traviata" w reż. Mariusza Trelińskiego w Teatrze Weilkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Max Fuzowski w Newsweeku Polska.

Inscenizacja "La Traviaty" Verdiego w warszawskiej Operze Narodowej pokazuje, że Mariusz Treliński wrócił do świetnej formy. Sugestywnie opowiada losy głównej bohaterki. Znakomicie pokazuje jej wewnętrzną przemianę. Jego Violetta to kobieta zbłąkana w pełnym znaczeniu tego słowa. Zagubiona w wirze rozrywek i drogiego życia, kończy życie w ramionach ukochanego. Łatwo tu o kicz, ale Treliński nawet się do niego nie zbliża. Bo choć przedstawienie początkowo pełne jest przepychu, to gdy do głosu dochodzą przeżycia bohaterów, na scenie dominuje minimalizm. Za to należą się brawa także Borisowi Kudliczce, autorowi scenografii. Joanna Woś, śpiewająca główną rolę na zmianę z Aleksandrą Kurzak, wypadła zachwycająco. Niemal tak samo jej partner Pavlo Tołstoj. To wystawienie "La Traviaty" można nieśmiało porównać do "Madame Butterfiy" z 1999 roku, którą Treliński zawojował operowy świat.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Tryumf Trelińskiego

Źródło:

Materiał nadesłany

Newsweek Polska nr 11/14.03

Autor:

Max Fuzowski

Data:

09.03.2010

Realizacje repertuarowe