EN

24.04.2018 Wersja do druku

Teoria wielkich niedosytów

"Otchłań" Jennifer Haley w reż. Mariusza Grzegorzka w Teatrze im. Jaracza w Łodzi. Pisze Agata Tomasiewicz w portalu e-splot.pl.

Zacisze to podsystem wielkiego systemu symulacji zwanego Otchłanią; w spektaklu Mariusza Grzegorzka, opartym na dramacie Jennifer Haley cywilizacja wkroczyła już w epokę postludzką, w którym wirtualny konstrukt rekompensuje wielkie i ciemne niedosyty zwichrowanych jednostek. Nowe technologie w teatrze pojawiają się zarówno w formie medium (choćby w przypadku działań kolektywu Punchdruk czy niektórych akcji Rimini Protokoll), jak i tematu. Wykorzystanie technologii VR i praca z nowymi systemami narracji w Polsce wciąż jeszcze raczkuje, przynajmniej w teatrze instytucjonalnym. W przypadku produkcji łódzkiego Teatru im. Stefana Jaracza nie zdecydowano się na poszerzenie odbiorczego doświadczenia o zaawansowane środki wyrazu - za to mamy możliwość obcowania z linearnym, solidnie zrealizowanym, opartym na sile aktorskiej ekspresji widowiskiem poruszającym moralne aspekty obecności w wirtualnej rzeczywistości. Nad całą przestrzenią sceny rozpościera się sz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teoria wielkich niedosytów (Otchłań)

Źródło:

Materiał nadesłany

www.e-splot.pl

Autor:

Agata Tomasiewicz

Data:

24.04.2018

Realizacje repertuarowe