EN

24.08.2020, 08:16 Wersja do druku

Peszek jako faszysta i Masłowska za darmo w sieci

Powrót Tamary, mat. teatru

"Powrót Tamary" Michała Buszewicza w reż. Cezarego Tomaszewskiego w STUDIO teatrgalerii w Warszawie. Pisze Witold Mrozek w Gazecie Wyborczej.

82 miliony złotych, czyli 16,28 milionów funtów szterlingów - za tyle w tym roku sprzedano najdroższy obraz polskiego artysty w dziejach. A właściwie - artystki, bo mówimy o Tamarze Łempickiej, legendzie art déco i skandalistce. Sezon teatralny szybko się ostatnio skończył - i szybciej się zaczyna.

W ostatni piątek w warszawskim Teatrze Studio nastąpił „Powrót Tamary”. Grają go też dziś.

Reżyser Cezary Tomaszewski najczęściej kojarzony jest z zabawą z muzycznymi formami, dawnymi hitami od opery po wodewil i absurdalnym poczuciem humoru. Przykład? Grany od Nowego Jorku po Europę Wschodnią hit „Cezary idzie na wojnę” z Komuny Warszawa.

Teraz oglądamy Tomaszewskiego w innym wydaniu – tym razem nikt nie śpiewa na scenie, choć muzyki jest w tym spektaklu sporo. Razem z dramaturgiem Michałem Buszewiczem („Kibice”, „Aktorzy żydowscy”) i aktorami Studio Tomaszewski zabiera nas do Włoch roku 1927. „Przypominam, że jesteśmy w państwie faszystowskim” – witają publiczność aktorzy Filip Perkowski i Marcin Pempuś, stemplując „paszporty” widzów na schodach Teatru Studio.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Peszek jako faszysta i Masłowska za darmo w sieci. Oglądamy, słuchamy, czytamy

Źródło:

„Gazeta Wyborcza” online

Link do źródła

Wszystkie teksty Gazety Wyborczej od 1998 roku są dostępne w internetowym Archiwum Gazety Wyborczej - największej bazie tekstów w języku polskim w sieci. Skorzystaj z prenumeraty Gazety Wyborczej.

Autor:

Witold Mrozek

Data publikacji oryginału:

19.08.2020

Wątki tematyczne