Inne aktualności
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
Zamiast tradycyjnego wagnerowskiego święta to niemieckie miasto proponuje Festiwal Oper Barokowych z mocnym polskim udziałem.
Bayreuth postanowiło zorganizować taki festiwal, bo dysponuje jednym z najpiękniejszych zabytków teatralnych Europy z połowy XVIII wieku. Niedawno został on pieczołowicie odrestaurowany. Stąd narodził się pomysł, by powołać do życia Festiwal Oper Barokowych, jego dyrektorem artystycznym został znakomity kontratenor Max Emanuel Cencic.
Los pierwszej edycji zawisł na włosku z powodu pandemii, ale ostatecznie udało się ją zorganizować. Na widowni teatru może zasiąść 200 osób, tyle samo publiczności zostanie wpuszczonych na koncerty w kościołach w Bayreuth. Zebrano za to znakomitych wykonawców, więc w miniony weekend inauguracyjna premiera – „Carlo il calvo" Porpory była transmitowana do kina, innych wydarzeń można słuchać w bawarskim radiu.
W kolejny weekend wydarzeniem będzie wykonanie opery „Gismondo, re di Polonia" Leonardo Vinci z 1727 r. Tytułowy bohater to Zygmunt August, akcja nawiązuje do unii polsko-litewskiej z 1569 r., choć dotyczy głównie perypetii miłosnych i zdrad fikcyjnych bohaterów.