EN

13.03.2020 Wersja do druku

Don Juan nieśmiertelny

"Don Juan" Christopha Willibalda Glucka, Jana Sebastiana Bacha, Alessandro Marcellego i Alfreda Schnittke w choreogr. Roberta Bondary w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Katarzyna Gardzina w Ruchu Muzycznym.

Robert Bondara żongluje nastrojami i łączy to, co głębokie i wręcz tragiczne, z gagami i przebierankami rodem z komedii dell'arte, ale we współczesnym kostiumie Kiedyś postępki Don Juana podlegały karze boskiej. Dziś, w czasach bardziej liberalnych i z mniejszą potrzebą duchowości, władzę nad niepoprawnym uwodzicielem mogą mieć wyłącznie sprawiedliwość ludzka oraz nasze własne przebudzone sumienie. Robert Bondara w balecie zrealizowanym na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu zainteresowany jest bardziej przyczynami postępowania Don Juana niż karą za nie. Sięga po mit europejskiej kultury w sposób świeży, pogłębiony i z dużą umiejętnością opowiadania. "W swoich spektaklach chcę dotykać problemów, które mogą zainteresować mnie, jako człowieka współczesnego - mówił przed premierą Robert Bondara. - Gdy patrzymy na postać Don Juana w mniej powierzchowny niż zwykle sposób, siłą rzeczy narzuca się nam problem jego seksualności, jeg

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Don Juan nieśmiertelny

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 5

Autor:

Katarzyna Gardzina

Data:

13.03.2020

Realizacje repertuarowe