Inne aktualności
- Białystok. Teatralne propozycje na kwiecień w BTL-u 29.03.2024 12:00
- Łódź. Premiera nagrania wideo opery „Raj utracony” 29.03.2024 10:41
- Kalisz. Prolog 64. Spotkań Teatralnych 29.03.2024 09:49
- Szczecin. List intencyjny o współpracy między Uniwersytetem Szczecińskim a Teatrem Współczesnym 29.03.2024 09:39
- Bydgoszcz. Międzynarodowy Dzień Teatru 2024 – ze specnagrodą 29.03.2024 09:08
- Poznań. „Bestia” Polskiego Teatru Tańca z nagrodą dla najlepszego filmu tańca 28.03.2024 17:43
- Łódź. Agnieszka Skrzypczak z wyróżnieniem aktorskim II Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis 28.03.2024 17:15
- Lublin. Wyniki kontroli ws. zastrzeżeń wobec dyrektora Teatru Osterwy - pod koniec kwietnia 28.03.2024 15:46
- Warszawa. Przed nami X Konkurs „Klasyka Żywa” 28.03.2024 15:15
- Warszawa. Wkrótce premiera monodramu Sławomira Grzymkowskiego w Teatrze Polskim 28.03.2024 13:55
- Warszawa. Zintensyfikowane światy wewnętrzne. TR Warszawa żegna Renégo Pollescha 28.03.2024 13:28
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
Kevin Kenner i Apollon Musagcte Quartet nagrali Koncerty fortepianowe Chopina w wersji kameralnej. Płyta ukazała się w tzw. Białej Serii dzieł wszystkich Chopina.
Nowe, wydane przez PWM opracowanie obu utworów, dokonane zostało przez Krzysztofa Dombka i Kevina Kennera - poinformował PAP Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Koncerty fortepianowe w wersji kameralnej interpretuje Kevin Kenner, zwycięzca Konkursu Chopinowskiego z 1990 roku oraz jeden z najbardziej kreatywnych europejskich kwartetów smyczkowych Apollon Musagcte Quartet, którym towarzyszy kontrabasista Sławomir Rozlach.
"Zasadniczym celem niniejszej edycji Koncertów fortepianowych Fryderyka Chopina było opracowanie wyciągu partytury orkiestrowej, uwzględniające szczególne wymagania niewielkiego zespołu instrumentalnego, a zarazem będące możliwie najbliżej chopinowskiemu oryginałowi" - zaznaczył w komentarzu do płyty Kevin Kenner. Według niego, Chopin często grał swoje koncerty w różnych wersjach kameralnych, co było w jego czasach powszechną praktyką wśród kompozytorów-pianistów. Nie zachowała się jednak, niestety, wersja koncertów na smyczki i fortepian, której można by przypisać autorstwo kompozytora.
Kevin Kenner (rocznik 1963) - amerykański pianista, laureat wielu konkursów pianistycznych, w tym II nagrody na XII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w roku 1990. Był to przełom w karierze muzyka. W tym samym roku pianista zdobył nagrodę w Międzynarodowym
Konkursie im. Terence'a Judda w Londynie oraz III miejsce w Międzynarodowym Konkursie im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Pochodzący z południowej Kalifornii pianista studiował początkowo pod kierunkiem Krzysztofa Brzuzy, a następnie w Polsce u Ludwika Stefańskiego. Naukę kontynuował u Leona Fleishera. Edukację muzyczną zakończył w Hanowerze u Karla-Heinza Kammerlinga. Wykładał w londyńskim Royal College of Music, w 2015 r. zaś przyjął posadę profesora we Frost School of Music na Uniwersytecie w Miami.
Pianista jest częstym gościem Festiwalu "Chopin i jego Europa" w Warszawie. Jego nagrania płytowe obejmują liczne albumy chopinowskie, w tym wydany przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina w serii "The Real Chopin" recital na fortepianie historycznym. Album "Chopin Resonances" znalazł się na liście 50 najlepszych nagrań chopinowskich wszech czasów magazynu "Gramophone".