01.07.2020, 14:18 Wersja do druku

Szczecin. Na Lightcie – live streaming z Teatru Kana

Inne aktualności

Już jutro, 2 lipca o godzinie 19, ostatni raz w tym sezonie będzie można obejrzeć spektakl w Teatrze Kana na żywo - tym razem Grupa Korpuskularna Light OFF w składzie: Tomasz Grygier, Weronika Fibich, Piotr Nykowski zaprezentuje spektakl "Na Lightcie", który zagrany zostanie przed pustą widownią, ale za sprawą live streamingu trafi do Państwa domów.

Spektakl zostanie wyemitowany na żywo na kanale YouTube pod linkiem: https://youtu.be/OWTRRpIJNvg oraz na stronie internetowej teatru (www.kana.art.pl)
2 lipca o godzinie 19. Spotkanie na Zoomie po spektaklu: https://zoom.us/j/97511714577

Dostęp do transmisji będzie bezpłatny. Dla chętnych istnieje możliwość zakupienia biletu dobrej woli o wyjściowej cenie 5 zł (bilety w dowolnej ilości zakupić można online przez naszą stronę internetową).
Live streaming: 24fps - produkcja filmowa
-----------
Po spektaklu "Na Lightcie" zapraszamy na spotkanie z branżystami od lumenów. Gościć będziemy pełnowymiarowych techników światowych scen: Piotra Rybkowskiego, Pawła Stachowczyka, Kubę Staśkowiaka, Jacka Nowaczyka, Tomasza Krukowskiego i Piotra Motasa. Od Zurychu przez Poznań do Szczecina ich prace mienią się mesmeryzującym blaskiem, rzucając nowe światło na ciemne zaułki współczesnego teatru.

------------

O istocie fresnela w opozycji do spota, czyli światło offu od Grotowskiego do Grabowskiego − spektakl nie tylko dla branżystów
Co wydarzyło się na 40 urodzinach Wernera Herzoga? Co łączy wynalazek Jean Agustina Fresnela z 1722 roku, latarnię morską na Rozewiu i bose stopy Stenki? Czy kot może być jednocześnie żywy i martwy? Jaki kwiat kwitnie na wyspie Makarii w pobliżu Tasmanii i jaki z nim związek może mieć rzeźba kucającego chłopca Michała Anioła? Czy da się w jakikolwiek sposób połączyć technikę aktorską Tatsumiego Hijikaty z Gizelle Hrubesh? Jakie wydarzenia omal nie przerwały trzeciej wznowieniowej „Bożej rzeki” Pietuszkowa?
Kiedy moja pozycja w teatrze jako technika zaczęła słabnąć, a cyfra zaczęła wypierać analog, postanowiłem, robiąc taki teatralny rachunek sumienia, wykrzesać z siebie resztki minionej bezpowrotnie fantazji i zmierzyć się z problemem samotności montażysty na scenie, jego egzystencji w świecie zdominowanym przez aktorów, reżyserów i scenografów… Jeszcze na studiach w Gdańsku, na czwartym roku oceanotechniki odbywałem praktyki na latarni morskiej w Piaskach na Helu… Tam przy wschodach słońca potęgowanych przez znajdującą się na latarni ogromną soczewkę Fresnela, zaczytywałem się „Oddechem” Becketta i studiowałem archiwa wideo performerskiej grupy Fozz z Krakowa. Te wykrzyczane bezczelne manifesty, zalane farbą kantówki i klomb przy ul. Jedności Narodowej cały w kwiatach... i ci wszyscy ludzie zbierający te kwiaty… to uświadomiło mi, że powinienem tym doświadczeniem podzielić się z innymi, dać z siebie cząstkę siebie... dorastałem z tą myślą do momentu, kiedy podczas pracy nad „Candelaria ilumina el corazón" Juana Pareiro w Teatro Miranda la Bolivar w Centro Occidental w Vargas, postanowiłem ostatecznie osadzić tę, przygniecioną scenicznymi realiami, postać, w wyimaginowanym, przyjaznym jej świecie, a tym samym pozwolić jej wyjść z cienia...
„Na lighcie – akt strzelisty w dół” (Krytyka Teatralna)
„Na lighcie – światło awaryjne polskiego offu” (Neue Polnishe Kunst)
„Na lighcie – szprycha włożona w wehikuł sztuki” (Biuletyn techników teatralnych, grudzień 2018)

Grupa Korpuskularna LightOff Grygier / Fibich / Nykowski
Maszyna Goldberga: praca zbiorowa
serwomechanizmy: Patryk Ekonomiuk
kostium: Anna Kolanecka
udźwiękowienie maszyny: Rafał Foremski
premiera: 14-15 czerwca 2018

Źródło:

Materiał nadesłany

Tematy w toku