EN

3.02.2020 Wersja do druku

O kryzysie męskości bez znieczulenia

"Cześć, kochanie. Głowacki 3.1" wg Janusza Głowackiego w reż. Tomasza Mana, Sebastiana Konrada i Oleny Leonenko w Gdyńskim Centrum Kultury. Pisze Łukasz Rudziński w portalu Trójmiasto.pl.

Jakich bohaterów z jednoaktówek Janusza Głowackiego poznajemy dzięki spektaklowi "Cześć, kochanie. Głowacki 3.1"? Defensywnych, wylęknionych, tchórzliwych i słabych mężczyzn, których autor odmalowywał w różnych odsłonach na tle silnych, stanowczych i pełnokrwistych kobiet. Trzy takie obrazki obyczajowe posłużyły za kanwę kameralnego spektaklu Gdyńskiego Centrum Kultury, granego w Konsulacie Kultury w Gdyni. Przedstawienie ma oryginalną, ciekawą formułę. Do pracy nad tekstami Janusza Głowackiego zaproszono trójkę reżyserów, którzy podczas swoich miniatur teatralnych mają do dyspozycji ten sam duet aktorski. Jednak inne elementy spektaklu (jak scenografię i kostiumy oraz muzykę, aranżacje i akompaniament) przygotował do każdej z jednoaktówek jeden twórca. Z założenia więc propozycja Gdyńskiego Centrum Kultury miała mieć charakter nie do końca jednorodny, chociaż wszystkie wybrane teksty nakreślają podobną relację między kobietą a

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

O kryzysie męskości bez znieczulenia

Źródło:

Materiał nadesłany

www.trojmiasto.pl

Autor:

Łukasz Rudziński

Data:

03.02.2020

Realizacje repertuarowe