Inne aktualności
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
- Warszawa. W kwietniu premiera „Gry snów” Strindberga w Teatrze Narodowym 28.03.2024 11:20
- Białystok. Spektakl „Cicho… sza…” z ministerialnym dofinansowaniem 28.03.2024 11:19
- Elbląg. Aleksandry wręczone w Teatrze Sewruka 28.03.2024 10:53
- Łódź. Prof. Elżbieta Aleksandrowicz ponownie rektorem Akademii Muzycznej 28.03.2024 10:35
- Łódź. Grand Prix festiwalu Teatropolis dla Marcina Hycnara 28.03.2024 10:17
- Łódź. Goście z Francji i Włoch. Łódzkie Spotkania Baletowe w Teatrze Wielkim 28.03.2024 10:10
- Toruń. „Spajdermenka" - niezwykły spektakl z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa 28.03.2024 10:08
- Bydgoszcz. Wanda Rucińska patronką Teatru Kameralnego 28.03.2024 09:27
- Sopot. Młodzież o sobie. „Lunatyczka” powraca do Teatru Atelier 28.03.2024 08:57
- Warszawa. 22. Seminarium Historycznoteatralne online 28.03.2024 08:15
- Kraków. Leszek Długosz spoczął w Alei Zasłużonych na cmentarzu Rakowickim 27.03.2024 19:46
Och-Teatr zaprasza na spektakle "Mayday" i "Mayday 2", a w Zamku Królewskim do 2 października prezentowana będzie „Kartka z Powstania” Tomasza Dobosza, fabularyzowane widowisko historyczne zrealizowane w technologii wirtualnej rzeczywistości.
Zapraszam na satanistyczno-jazzowy zestaw poleceń kulturalnych.
Gdy 31 lipca nadeszła wieść o śmierci sir Alana Parkera, 76-letniego brytyjskiego reżysera rodem z klasy robotniczej, sprowokowała u mnie niestosownie banalne pytanie: "A właściwie to który z jego filmów lubię najbardziej?". Pomijając fakt, iż lubię jego zdanie: „Nagrody śmierdzą. Zwłaszcza gdy dostają je inni, a ty nie”.
I w głowie zaraz wyświetliło mi się, że szczególnie ciągnie mnie do „Harry’ego Angela” (1987, z naszej kwerendy wynika, że legalnie do obejrzenia teraz tylko na DVD). Tytułowy detektyw (Mickey Rourke) ma tu odnaleźć zaginionego piosenkarza Johnny’ego Favorite’a. Tę robotę zleca mu dystyngowany Lou Cypher (Robert De Niro), obierający jajko palcami o długich paznokciach. A potem to jajko, traktowane jako symbol duszy, zjada. Parker, krzyżując czarny kryminał z satanistycznym horrorem, pozostawił nam przy okazji sugestywną scenę erotyczną z udziałem nienawidzącego drobiu Angela i pięknej kapłanki wudu Epiphany Proudfoot (Lisa Bonet).