EN

28.02.2017 Wersja do druku

Czyj jest teatr narodowy?

- Wartości narodowe zwykle reprezentują wartości danej klasy społecznej i instytucje narodowe służą reprodukowaniu nie tylko określonych systemów wartości, ale i społecznego podziału. Z Oliverem Frljiciem rozmawiają Marta Keil i Agata Adamiecka-Sitek w Krytyce Politycznej.

Marta Keil: Twoja praktyka artystyczna przywodzi mi często na myśl figurę trickstera: pojawiasz się w instytucji, tematyzujesz jej sposób pracy, odsłaniasz i problematyzujesz strukturę, pokazujesz relacje władzy, nazywasz to, o czym się głośno nie mówi. Oliver Frljić: A potem jestem zmuszony odejść...! MK: I za chwilę pojawiasz się znienacka gdzieś obok. Przypomina mi to koncepcję działań krytycznych sformułowaną przez Freda Motena i Stefano Harney'a w książce "Undercommons". Autorzy opisują dwa sposoby przyjmowania krytycznego podejścia do instytucji: pierwszy polegałby na frontalnym ataku, drugi na krytykowaniu systemu z wewnątrz instytucji poprzez dostępne i powszechnie przyjęte środki - kolejne artykuły, spektakle, rozmowy. Oni sami wybierają trzeci: stałe i radykalne zmiany wewnątrz instytucji, problematyzowanie istniejących struktur i wywracanie ich do góry nogami. W takiej sytuacji to, co wydawało się oczywiste, przestaje takim być. Ramy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czyj jest teatr narodowy?

Źródło:

Materiał nadesłany

krytykapolityczna.pl

Autor:

Agata Adamiecka-Sitek, Marta Keil

Data:

28.02.2017

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe