EN

17.01.1994 Wersja do druku

Zemsta z młotkiem

Sztuka Williama {#au#2943}Mastro­simone{/#} "Aż do bólu" traktuje o tym, jak ofiara przeistacza się w kata, jak agresja i przemoc wyzwalają w człowieku zbrodnicze in­stynkty. To problem uniwersal­ny. Mastrosimone, współczesny amerykański dramaturg, wpisał ów problem w ramy bardzo współczesne i konkretne. Odwołał się mianowicie do amerykańskiej obyczajowości i prawodawstwa, które - o para­doksie - praktycznie zapewnia bezkarność gwałcicielom. Bo­haterka dramatu, Marjorie, bru­talnie zaatakowana we własnym mieszkaniu przez niejakiego Raula, nie pada ofiarą gwałtu. Raul "jedynie" usiłuje tego do­konać, nie szczędząc swej ofie­rze bólu i upokorzenia. Kiedy Marjorie udaje się zapanować nad sytuacją i obezwładnić na­pastnika, zaczyna rozumieć swe beznadziejne położenie. Ona bowiem znajduje się na z góry przegranej pozycji, nie mogąc liczyć na to, że jakikolwiek sąd wymierzy jej prześladowcy sprawiedliwość. On o tym do­skonale wie. W nak

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Bałtycki nr 13

Autor:

Anna Jęsiak

Data:

17.01.1994

Realizacje repertuarowe