EN

11.04.1965 Wersja do druku

Z teatrów warszawskich. Z pozycji widza (fragm.)

>>> Arthura Millera nie trzeba już chy­ba przedstawiać. W Polsce grano sze­reg jego sztuk, chociażby "Śmierć ko­miwojażera", "Widok z mostu", czy znakomite "Czarownice z Salem". "Po upadku", dramat napisany w 1964 r" gościł już na kilku wybitnych scenach światowych, zrobił wiele rozgłosu (szczególnie dzięki elementom auto­biograficznym i powiązaniu z historią Marylin Monroe). Obecnie został wystawiony w Warszawie przez Teatr Dramatyczny. "Po upadku" to seria obrazów - wspomnień bez ciągłości chronologicznej, pojawiających się tyl­ko na prawach swobodnych skojarzeń. Ot, taka "Kartoteka" po amerykańsku. Próba uporządkowania swego wnętrza, odtworzenie sytuacji z przeszłości, osąd innych, osąd siebie. Publicznie pro­wadzona psychoanaliza, trochę mało męskie babranie się w sobie. W "Kar­totece" Różewicza nad formowaniem duchowej sylwetki bohatera zaciążyła głównie wojna, z całym swym okru­cieństwom i bezsensem; pozostawiła głębokie ś

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Powszechny nr 15

Autor:

Zofia Jasińska

Data:

11.04.1965

Realizacje repertuarowe