EN

16.05.2005 Wersja do druku

Z pustego przelane w próżne

"Kolor żółty" w choreogr. Graya Veredona na XVIII Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Pisze Michał Lenarciński w Dzienniku Łódzkim.

XVIII Łódzkie Spotkania Baletowe zainaugurował "Kolor żółty". Trudno uznać ten początek za udany... Stanisław Dyzbardis, dyrektor XVIII Łódzkich Spotkań Baletowych, wygłosił tradycyjną formułę o otwarciu i rozpoczął największy w Polsce festiwal tańca. Jak każe tradycja -podczas inauguracji wystąpili gospodarze. Niestety, wszystko co można o najnowszej premierze łódzkiego baletu powiedzieć dobrego, to tylko o scenografii. "Kolor żółty", bo tak brzmi tytuł pierwszej od dwóch lat łódzkiej premiery baletowej, opowiada o wydarzeniach z łódzkiego getta. Autor choreografii i libretta - GrayVeredon - posługując się sobie tylko wiadomymi zasadami konstrukcji dzieła fabularnego, nie powiedział swoją realizacją nic. Znamienna dla całego przedstawienia jest scena, gdy podenerwowane kobiety biegają z wiadrami w rękach, ustawiają je i przelewają z pustego w próżne. W tej metaforze zawiera się cała filozofia spektaklu, jego wartość artystyczna,

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Z pustego przelane w próżne

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Łódzki nr 113

Autor:

Michał Lenarciński

Data:

16.05.2005

Realizacje repertuarowe