EN

1.05.2007 Wersja do druku

Wzlot i upadek Baala

W grudniu 2002 Marek Fiedor w Łodzi, ze studentami szkoły filmowej, w Teatrze Studyjnym zrealizował spektakl "Siedem aspektów baalicznego odczucia świata" oparty na młodzieńczej sztuce Bertolta Brechta. Po pięciu latach wystawił "Baala" w Opolu, zachowując z łódzkiej inscenizacji układ tekstu, w rezultacie skrótów i przetasowań podzielonego na siedem części, oraz zasadę wcielania się wielu aktorów w rolę protagonisty. Przedstawienie toczy się na niewielkiej przestrzeni sceny, z trzech stron otoczonej przez publiczność. Teren gry odgradza od widzów druciany płot. Za podestem ustawiono półprzezroczysty ekran okolony lampkami. Przed każdą z części wyświetlany jest na nim tytuł - jak w teatrze epickim Brechta. Dramat, powstały między 1918 a 1926 i mający aż cztery wersje, Fiedor przeniósł jednak we współczesne i rodzime realia. W przewrotny sposób zmodernizował otwierający sztukę "Chorał o człowieku-Baalu". Pierwsza sekwencja spektaklu, "Cz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wzlot i upadek Baala

Źródło:

Materiał nadesłany

Odra nr 5

Autor:

Rafał Węgrzyniak

Data:

01.05.2007

Realizacje repertuarowe