EN

3.06.1996 Wersja do druku

"Wszystkoizm" Enquista

Per Olov Enquist, współczesny szwedzki dramaturg o światowej renomie, ma w dorobku kilka znakomitych sztuk i parę rzeczy słabszych. Do tych ostatnich z pewnością należy wydrukowany właśnie w nowym numerze "Dialogu" i wystawiony na sopockiej scenie dramat "Poznać strach, al­bo Tupilak, albo Senja". Była to polska prapremiera, uświetniona obecnością autora. Żadna jednak z tych okoliczności nie zdołała przedłużyć braw, które trwały krótko i najlepiej oddały rozczarowanie przedstawieniem, kreowa­nym wcześniej na artystyczne wydarzenie. Znakomity autor może napi­sać kiepski tekst. Ale teatr nie musi tego wystawiać. Teatr "Wybrzeże" podjął to ryzyko i poniósł klęskę, wpisując do swego repertuaru przedstawienie po prostu niezbyt udane. Szansy, by było inaczej, nie dawała przede wszystkim sama sztuka. Enquist traktuje w niej o wszystkim, czyli o niczym. W "Poznać strach..." jest to dramat rozpadającego się mał­żeństwa, śmierci i starości zb

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

"Wszystkoizm" Enquista

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Bałtycki Nr 129

Autor:

Anna Jęsiak

Data:

03.06.1996

Realizacje repertuarowe