EN

26.06.1986 Wersja do druku

Warsztaty teatralne

Czy mamy współczesną dramaturgię polską? Wbrew rozpanoszonym opiniom rozwija się ona od czasów tuż powojennych aż po współczesne, reprezentowana przez pisarzy młodego, czy średniego pokolenia: Grochowiaka, Różewicza, Mrożka, Brylla, Iredyńskiego, Bardijewskiego, Abramowa, Lubkiewicz-Urbanowicz, Drozdowskiego, Radlińskiego. Przeździeckiego, Janczarskiego i innych. Najpierw w Krakowie, później w warszawskim Teatrze Nowym czytano sztuki, które się nie mogły dostać na "normalne" sceny. Do tej tradycji nawiązują obecne "Rozmaitości" oraz Wydział Kultury Urzędu m.st. Warszawy. By pokonać trudności techniczne, zdecydowano się na "teatr ubogi", bez dekoracji, kostiumów i rekwizytów, ale z pełnym opanowaniem ról nie czytanych, lecz granych. Rozpoczęto "Orfeuszem" Anny Świrszczyńskiej - dziełem poetyckim, nigdy jeszcze nie granem w Warszawie, choć nagrodzonym na konkursie konspiracyjnym w 1944 roku i wystawionym z powodzeniem w r. 1946 w Krakowie w ins

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Warsztaty teatralne

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy nr 148

Autor:

L.B.

Data:

26.06.1986

Realizacje repertuarowe