EN

1.04.2004 Wersja do druku

Warsztaty Adriana Jacksona

podczas 29. Krakowskich Reminiscencji Teatralnych.

Ona z dzieckiem na ręku, on wgapiony w telewizor. Historia, jakich wiele. Ona straciła pracę, więc będzie krzyk, plącz, może nawet bójka. I w tym momencie słychać głośne "stop " od strony widowni. Aktorzy zamierają. Dziewczyna z dolnych rzędów energicznym krokiem wkracza na scenę i zaczyna grać własną wersję wydarzeń Wszystko bacznie obserwuje wysoki szpakowaty mężczyzna. Kiedy scena wydaje się dobiegać końca, zwraca się do widowni niczym lekarz: "Czy to pomogło?". To pytanie Adrian Jackson zadaje już od kilkunastu lat publiczności na całym świecie. Głównie bezdomnym, uchodźcom, ludziom opuszczonym. Obywatel Karton Pierwszą grupę teatralną Jackson założył na studiach. Rozpadła się szybko, ale on coraz bardziej zagłębiał się w teatralne teorie i techniki. Mistrza znalazł w brazylijskim twórcy Augusto Boalu i jego Teatrze Uciśnionych. Boal prezentował prawdziwe historie psychicznego i fizycznego ucisku. Krótkie sceny były | jednoc

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Teatr publicznej interwencji

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków Nr 78

Autor:

Anna Potoniec

Data:

01.04.2004