EN

22.04.2011 Wersja do druku

Warszawa. Wykład "Od Kantora do Jarzyny"

Jak zmieniało się podejście do cielesności w polskim teatrze w ostatnich dziesięcioleciach? Czy najwięksi rodzimi reżyserzy mieli pod tym względem różne koncepcje? Na te pytania postara się odpowiedzieć Katarzyna Fazan, teatrolożka i literaturoznawczyni wykładająca na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w krakowskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej.

"Obrazy odczarowane w polskim teatrze nowoczesnym", wykład Katarzyny Fazan, Nowy Wspaniały Świat, ul. Nowy Świat 63, wstęp wolny, środa I (27.04), godz. 19 Jak zmieniało się podejście do cielesności w polskim teatrze w ostatnich dziesięcioleciach? Czy najwięksi rodzimi reżyserzy mieli pod tym względem różne koncepcje? Na te pytania postara się odpowiedzieć Katarzyna Fazan, teatrolożka i literaturoznawczyni wykładająca na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w krakowskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej. Specjalizuje się w twórczości Kazimierza Przerwy-Tetmajera, Stanisława Wyspiańskiego, Tadeusza Kantora i Jerzego Grzegorzewskiego. Jest autorką książek, m.in. "Projekty intymnego teatru śmierci: Wyspiański, Leśmian, Kantor" wydanej w 2009 roku. Podczas spotkania w Nowym Wspaniałym Świecie postara się udowodnić tezę, że najnowsza praktyka teatralna zdominowana jest przez problematykę cielesności. To, co fizyczne, somatyczne, miesza się z tym

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Manekiny, maszyny, kukły i ludzie

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 94 - Po godzinach

Autor:

jrz

Data:

22.04.2011