Teatr Narodowy w Warszawie, po znakomitym sezonie jubileuszowym na 250-lecie założenia sceny przez Wojciecha Bogusławskiego ma mocny finał roku: premiery "Matki Courage i jej dzieci" Brechta z Danutą Stenką oraz "Garderobianego" Harwooda z Janem Englertem i Januszem Gajosem w rolach głównych.
O mocnej pozycji Narodowego świadczy m.in. przyznana miesiąc temu nagroda specjalna miesięcznika "Teatr" dla dyrektora Jana Englerta za przygotowanie sezonu jubileuszowego. Złożyły się nań klasyczne tytuły: "Kordian" Juliusza Słowackiego w reżyserii Jana Englerta, "Dziady" Mickiewicza Eimuntasa Nekrosiusa (nagrodzone przez "Teatr" Nagrodą im. Swinarskiego za najlepszą reżyserię sezonu), a także "Pan Tadeusz. Wszystkie słowa" Adama Mickiewicza w inscenizacji Piotra Cieplaka. A także "owocilpoS" również reżyserii Cieplaka -przewrotna pantomima na kanwie mickiewiczowskiego arcypoematu. Klasyka pokazana w wersji Narodowego trzyma standardy klasycznej komunikatywności i porozumienia z widzem, a jednocześnie zaskakuje inwencją inscenizacyjną, dając ostatecznie niezwykle krytyczne spojrzenia na stan naszej narodowej kondycji. Ponieważ brakuje nam konsekwencji, nasi wrogowie są silni naszą słabością, bo mitologizujemy naszą historię, stroimy się w szatki