Gra komputerowa o Tadeuszu Kantorze, wirtualna wyprawa do Czarnobyla, obrazy Beksińskiego w technologii wirtualnej rzeczywistości - 25 września rozpocznie się Digital Cultures.
Głównym punktem programu jest konferencja "Digital Cultures", podczas której od 25 do 27 września w Centrum Nauki Kopernik eksperci z całego świata będą uczestniczyć w panelach, m.in. o grach komputerowych, interaktywnym storytellingu i dziennikarstwie czy nowych technologiach w teatrze. Konferencję organizuje Instytut Adama Mickiewicza. Rozmowa z Anną Szylar, inicjatorką i koordynatorką konferencji "Digital Cultures" z Instytutu Adama Mickiewicza MAGDALENA DUBROWSKA: Czym jest kultura cyfrowa? ANNA SZYLAR: To praktyki artystyczne wykorzystujące technologię i media do opowiadania historii lub opowiadania o historii. Są wśród nich zarówno interaktywne filmy dokumentalne, jak i gry komputerowe czy projekty bardziej konceptualne, sytuujące się w obrębie sztuki nowych mediów. Kamieniem milowym dla rozwoju tej części kultury było oczywiście rozpowszechnienie się internetu. Przestrzeń online jest dla wielu twórców naturalnym środowiskiem dystrybuc