TRZY warszawskie sceny proponują widzom trzy różne gatunki teatru, trzy różne poetyki i konwencje: Różewiczowski "Teatr niekonsekwencji" w Teatrze Popularnym(l), poetycki realizm "Wyspy" Athola Fugarda w "Ateneum"(2) i "mały realizm" z pogranicza naturalistycznego reportażu obyczajowego "Symfonii domowej" Piotra J. Domańskiego w Teatrze Nowym(3). Każda z wspomnianych sztuk narzuciła też odpowiedni kształt realizacyjny, stanowiący o odmienności i odrębności proponowanego teatru. "TEATR niekonsekwencji", to teatralny montaż tekstów Tadeusza Różewicza, zarówno jego wypowiedzi na tematy dramaturgii i teatru jak i krótkich jedenastu scenek dramatycznych, korespondujących z tymi wypowiedziami. Autorem scenariusza i reżyserem jest Andrzej Rozhin, obecny dyrektor teatru w Koszalinie, który dał się już poznać z wielu interesujących inscenizacji w teatrach pozawarszawskich. Sporo tu inscenizowanej publicystyki teatralnej, znanej m. in. z "A
Tytuł oryginalny
W różnych konwencjach (fragm.)
Źródło:
Materiał nadesłany
Słowo Powszechne nr 133