EN

22.12.1980 Wersja do druku

W gaju pretensjonalnym

Sztuka Edwarda Bonda wystawiona W Teatrze Współczesnym w przekładzie Gustawa Gottesmana, reżyserii Macieja Englerta, dekoracjach Jerzego Juk-Kowarskiego i kostiumach Ireny Biegańskiej nosi tytuł "Kobieta". Mogłaby także być zatytułowana "Kobiety", bo mamy w niej dwie równorzędne bohaterki: Greczynkę Ismenę i Trojankę Hekabe. Lecz nie spierajmy się o tytuł. Nie idzie bowiem o walkę dwu kobiet, lecz o dwie różne dwie różne postawy kobiet wobec wojny. Temat bardzo obowiązujący. Wymagałby artystycznego wyrazu współmiernego z zadaniem, jakie postawił sobie autor i zadał aktorom. Dodajmy, że zaopatrzenie programów teatralnych w pełne teksty projektu Kodeksu Przestępstw przeciw Pokojowi i Bezpieczeństwu Ludzkości, opracowanego na polecenie Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych oraz Powszechną Deklarację Praw Człowieka, uchwaloną przez Ogólne Zgromadzenie Organizacji Narodów Zjednoczonych, podkreślają zamierzone znaczenie sztuki. Niestety, s

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

W gaju pretensjonalnym

Źródło:

Materiał nadesłany

Kurier Polski

Autor:

Jerzy Zagórski

Data:

22.12.1980

Realizacje repertuarowe