EN

22.09.1994 Wersja do druku

Uszy więdną

Burdel, pub, londyńskie zaułki pełne żałosnych i znękanych dzi­wek stanowią scenerię tej sztuki, osadzonej w latach 30. XVIII w. Jej głównymi bohaterami są William Hogart i Harry Fielding. Pierwszy to malarz, grafik, który zasłynął skandalizującymi cyklami "Kariera nierządnicy" czy "Kariera rozpust­nika", drugi - twórca realistycznej powieści angielskiej (m.in. "Histo­rii życia Toma Jonesa"), w czasie, gdy rozgrywa się akcja sztuki, pi­suje liczne satyry wymierzone w osobę premiera Roberta Walpo­le'a. Dopiero ustawa o cenzurze zmusza go do milczenia. W tym samym czasie, na szczęście dla Hogarta, podrabianego przez "pi­ratów", uchwalona zostaje ustawa o prawie autorskim. Nick Dear napisał sztukę o współżyciu i współzależnościach świata polityki, sztuki i półświatka. Rzecz o wolności, prawach i obo­wiązkach artysty wobec siebie i społeczeństwa. Stworzył postacie krwiste, przywołał obyczaje pro­stackie i sprośny język. Niestety, teatr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Kurier Polski nr 207

Autor:

Ewa Zielińska

Data:

22.09.1994

Realizacje repertuarowe