EN

27.06.1965 Wersja do druku

UPADEK, który jest sukcesem

Dramaturgia amerykańska już od dawna utorowała sobie drogę na polskie sceny, a jeden z jej czołowych przedstawicieli, Artur Miller, znany jest nie tylko pu­bliczności zalegającej tłumnie widownię w czasie przedstawień jego sztuk. Prawda i to, że dramaturgię amerykańską biorą na warsztat najwybitniejsze tea­try i najlepsi polscy aktorzy. Po niezapomnianej krea­cji Władysława Krasnowieckiego w roli tytułowego bohatera sztuki Millera "Śmierć komiwojażera", za­prezentowano warszawskiej publiczności najnowsze (choć wcale nie najlepsze) dzieło tego autora: "Po upadku" - jak chce kronika - skandaliczną sztukę o podłożu autobiograficznym, opartym na własnych doświadczeniach autora w czasie trwania związku małżeńskiego z tragicznie zmarłą aktorką Marylin Monroe. Elżbieta Czyżewska i Jan Świderski stworzyli w po­staciach scenicznego małżeństwa kreacje nie mające - jak stwierdził w wywiadzie Artur Miller - sobie w świecie teatralnym równych. I

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa wieś nr 26

Autor:

KWK

Data:

27.06.1965

Realizacje repertuarowe