EN

4.07.2018 Wersja do druku

Uniwersalna polskość

"Wieczór polski: Chopin / Kilar" w choreogr. Teresy Kujawy i Emila Wesołowskiego w Operze Wrocławskiej. Pisze Katarzyna Gardzina-Kubała w Ruchu Muzycznym.

Nazwiska mówią same za siebie: Fryderyk Chopin i Emil Wesołowski, Wojciech Kilar i Teresa Kujawa. Baletowy "Wieczór polski" przygotowany w Operze Wrocławskiej opierał się na czterech bardzo solidnych filarach - i żaden nie zawiódł. Balet "Exodus" w choreografii Kujawy to zresztą wznowienie, a raczej rekonstrukcja przedstawienia z 2001 roku; praca Wesołowskiego powstała natomiast specjalnie na zamówienie Opery Wrocławskiej. Dopiero co na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej pojawiła się "Dama kameliowa" do muzyki Chopina, a już otrzymaliśmy kolejną choreograficzną interpretację dzieła Fryderyka, tym razem tylko jednego utworu - "Koncertu fortepianowego f-moll" [na zdjęciu]. Taki też tytuł nosi balet Emila Wesołowskiego. Choreograf wykorzystał emocjonalność dzieła Chopina jako katalizator do powstania kalejdoskopu obrazów, które mogą się przewijać w życiu i we śnie, w marzeniach i koszmarach kobiety tkwiącej w toksycznym związku. Początek te

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Uniwersalna polskość

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 6

Autor:

Katarzyna Gardzina-Kubała

Data:

04.07.2018

Realizacje repertuarowe