EN

17.12.1980 Wersja do druku

Udany trójgłos

Dobrych kilka lat minęło od pamiętnego konkursu młodych choreografów (który miał stać się imprezą stałą), zanim znów na łódzkiej scenie pojawiły się nowe baletowe próby. Tym razem są to wyłącznie debiuty inscenizacyjno-choreograficzne tancerzy łódzkiego Teatru Wielkiego. *) Jako materiał do inscenizacji wybrał sobie Kazimierz Wrzosek symfonię Mieczysła Karłowicza "Odrodzenie" i wiersze Kazimierza Przerwy-Tetmajera. Wyobraźnia choreografa przeniosła nas w świat z pogranicza baśni i mitologii, przepuszczony jakby przez pryzmat artystycznych wizji Młodej Polski, ożywiony przez stwory na poły animalne poruszające się w tajemniczej scenerii romantycznej. Uderza w tej inscenizacji wybitny zmysł choreografa do ruchowego zakomponowywania przestrzeni scenicznej przez układy grupowe ciągle zmieniające się i świeże, wywołujące zaciekawienie swoim "dzianiem się" czego może najlepszym przykładem będzie rozwijanie układów tanecznych w dwóch pla

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Udany trójgłos

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Ilustrowany nr 272

Autor:

Jerzy Kwieciński

Data:

17.12.1980