EN

12.04.1987 Wersja do druku

Trzecia nóżka

Bohater "Ulissesa" Joyce'a peregrynujący po zakamarkach Dublina słyszy od pewnej pani zastanawiające pytanie: jak się czuje trzecia nóżka? Robert Satanowski otwierający konferencję prasową w sprawia baletu "Nienasycenie" na podstawie powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza (w istocie między Joycem a Witkacym jest "tylko" trzy lata różnicy) podszedł do problemu od nieco innej strony: który z Witkacowskich spektakli Teatru Wielkiego w Warszawie jest "trzecią nóżką"? Tak się jakoś złożyło, że nasza czołowa scena muzyczna ma w swoim repertuarze aż trzy adaptacje utworów Stanisława Ignacego Witkiewicza. Dwie z nich to opery: Edwarda Bogusławskiego "Sonata Belzebuba" i Zbigniewa Bargielskiego "W małym dworku", i one to właśnie zasługiwały na miano ,,nóg". Trzecia, w swej scenicznej karierze najkrótsza, jest baletem znakomitej tancerki i choreografa Zofii Rudnickiej, ze scenariuszem Włodzimierza Kaczkowskiego, do muzyki jazzmana Tomasza Stańki. Wszyst

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Trzecia nóżka

Źródło:

Materiał nadesłany

Argumenty nr 15

Autor:

Bronisław Tumiłowicz

Data:

12.04.1987