EN

30.06.1984 Wersja do druku

Targowisko wartości (fragm.)

Przestrzeń ocalenia

"Pułapkę" Tadeusza Różewicza uznano za najwybitniejszy tekst pol­skiej dramaturgii powojennej. Jury Kaliskich Spotkań przyznało Różewi­czowi główną nagrodę ministra kul­tury i sztuki. Ostatni dramat Róże­wicza, osnuty na motywach biografii Franza Kafki, pokazuje koszmarne obrazy naszego świata, komory gazo­we, człowieka w sytuacji "zwierzęcia ofiarnego", lęk w obliczu śmierci, mó­wi o kondycji artysty i szerzej chyba o la condition humaine. W przedstawieniu Kazimierza Brauna najbardziej interesujące wyda­ją się rozwiązania przestrzenne. Prze­strzeń "Pułapki" jest przestrzenią pa­mięci, wspólnej pamięci bohaterów i widzów, pamięci historycznej, literac­kiej. Czas "Pułapki" jest symultanicz­ny, płynny (mówi o tym Józef Kellera w programie teatralnym). Widzenia Kafki są obrazami z przeszłości i projekcjami w przyszłość, jest Kafka niewątpliwie jednym z "proroków" XX wieku. Braun buduje sceny przedstawienia również symultanicznie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Targowisko wartości (fragm.)

Źródło:

Materiał nadesłany

Kamena nr 13

Autor:

Lidia Wójcik

Data:

30.06.1984

Realizacje repertuarowe