EN

4.12.1993 Wersja do druku

Ta liryczna, krucha Carmen

Na swój benefis - 25 lat pracy artystycznej - Ewa Wycichowska wybrata suitę baletową "Carmen" Rodiona Szczedrina, który opra­cował ją na motywach słynnej opery Georgesa Bizeta. Mechani­czny przekaz świetnie nagranej przez Orkiestrę "Amadeus" pod dyrekcją Agnieszki Duczmal war­stwy muzycznej, urozmaiciło żywe wykonanie kompozycji gita­rowych Heitora Villa-Lobosa przez Przemysława Chałuszczaka. Wycichowska kreująca par­tię tytułową ograniczyła się tym razem wyłącznie do roli wykonawczyni i poddała się wi­zji choreograficznej Jerzego Makarowskiego. Wbrew muzy­ce inspirowanej folklorem pirenejskim i latynoamery­kańskim z bolerem, habanerą i seguidillą na czele, choreograf zaproponował mocno dyskusyj­ny układ baletowy. Nie można się było dopatrzeć tak chara­kterystycznych i oczywistych dla "Carmen" cech tańców hi­szpańskich, typowych gestów i ruchów ciała. Scenografia i ko­stiumy Władysława Wigury, także podporządkowane swoiście pojmo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ta liryczna, krucha Carmen

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wielkopolska nr 283

Autor:

Teresa Brodniewicz

Data:

04.12.1993

Realizacje repertuarowe