EN

27.04.1998 Wersja do druku

Sztuka prawdy

Krystian Lupa zaczyna pracę nad przedstawieniem od konstrukcji przestrzeni sceny. W "Sztuce" jest nią obszerny pokój - salon Serge'a, który z czasem, po podniesieniu tylnej ściany powiększa się do przestrzeni mieszkania drugiego bohatera - Yvan'a lub trzeciego bohatera - Marca. Tym samym, od początku daje do zrozumienia, że przestrzeń wykracza poza ramy pokoju, ale zawsze jest ona z jakiejś strony ograniczona. Czy "Sztuka" jest komedią? Czy "Sztuka" jest satyrą? Czy "Sztuka" jest dramatem egzystencjalnym? Yasmina Reza opisała sytuację zdawałoby się bardzo banalną. Trzech facetów przyjaźni się od lat. Marc jest inżynierem, technokratą, Serge - wziętym dermatologiem i koneserem sztuki współczesnej, Yvan - pozornym nieudacznikiem, który pracuje bo musi. Pewnego dnia Serge pokazuje przyjaciołom swój nowy nabytek, obraz bardzo modnego i drogiego malarza, który jest ni mniej, ni więcej tylko na biało pomalowanym płótnem. Obraz ten wystawia wieloletnią prz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Sztuka prawdy

Źródło:

Materiał nadesłany

Głos Wielkopolski nr 98

Autor:

Stefan Drajewski

Data:

27.04.1998

Realizacje repertuarowe