EN

23.12.2010 Wersja do druku

Szóstka wspaniałych

Najlepsze spektakle sezonu typują krytycy "Przekroju". Głosowali Łukasz Drewniak (I miejsce - "Dzienniki rowerowe" Piotra Cieplaka, "Sprzedawcy gumek"), Tadeusz Nyczek ("Lalka"), Jacek Sieradzki ("Migrena"), Jacek Wakar ("Babel").

1. "Babel" według Elfriede Jelinek, reżyseria Maja Kleczewska, Teatr Polski w Bydgoszczy Teatr ekstremalny i hipnotyzujący. Wzięte od austriackiej noblistki gadające trupy złorzeczą naszej mlekiem i miodem płynącej cywilizacji. 2. "Lalka" [na zdjęciu] według Bolesława Prusa, reżyseria Wojciech Kościelniak, Teatr Muzyczny w Gdyni Jeden z dwóch najciekawszych spektakli teatru muzycznego - obok "Les Miserables" z warszawskiej Romy. Musical po polsku - śmiały w pomyśle i do końca spełniony. 3. "Koniec" według Bernarda-Marie Koltesa, Franza Kafki, J.M. Coetzeego i innych tekstów, reżyseria Krzysztof Warlikowski, Nowy Teatr w Warszawie Warlikowski w tonacji melancholijnej oswaja to, co nieuchronne. Niektórzy zobaczyli tu koniec reżysera, ale my byliśmy na tak. Zachwycająca zwłaszcza część druga oparta na "Elizabeth Costello" Coetzeego. 4. "Kompleks Portnoya" według Philipa Rotha, reżyseria Aleksandra Popławska i Adam Sajnuk, "Elizabeth Costello" Coetz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Szóstka wspaniałych

Źródło:

Materiał nadesłany

Przekrój nr 51/21.12.

Wątki tematyczne