EN

20.01.2006 Wersja do druku

Supermarket w bombonierce

Dramat Ingrid Lausund opowiada poniekąd o tym, co doskonale znamy: o zakupach w supermarkecie, które niektórzy do niedawna zwali na wyrost świątynią sztuki. W Katowicach bowiem, w jednym z marketów powstała kaplica Ingrid Lausund przewidziała to i opisała wcześniej. Dramat niemieckiej dramatopisarki młodego pokolenia nie jest bynajmniej reportażem, zbiorem scenek rodzajowych. To raczej metafora świata konsumpcji, świata zdominowanego przez reklamę i marketing, w którym obowiązują pewne mody. Autorka stara się nam pokazać, że wszystko jest na sprzedaż. Ktoś powie nic nowego, o kupczeniu było już w Biblii. Sztukę wyreżyserował Piotr Kruszczyński, który przypomniał, że już jako dziecko w piaskownicy kupował lub sprzedawał babki z piasku w piaskownicy niedaleko teatru, w którym właśnie przygotowuje premierę. Poza tym, jako poznaniak mam we krwi świadomość tradycji kupieckiej tego miasta. Chciałbym ją skonfrontować z tym, co o sprzedawaniu, ja

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Supermarket w bombonierce

Źródło:

Materiał nadesłany

Głos Wielkopolski nr 17

Autor:

sdr

Data:

20.01.2006

Realizacje repertuarowe