EN

26.03.2002 Wersja do druku

Spiskowcy

Schubert całe swe krótkie życie marzył o napisaniu opery, która odniosłaby sukces, tymczasem kolejne dzieła ponosiły klęski lub w ogóle nie były wystawiane. Znajomość muzyki scenicznej Schuberta ogranicza się więc właściwie do fragmentów "Rosamundy, księżniczki Cypru" pojawiających się z rzadka na filharmonicznej estradzie. Dzięki współpracy krakowskiej sceny operowej z Akademią Muzyczną w niedzielę mogliśmy poznać także "Spiskowców" - jednoaktową operę komiczną z mówionymi dialogami nazywaną także "Wojną domową", bo intryga dotyczy buntu kobiet wobec mężczyzn przedkładających wojenne gry nad rozkosze domowego ogniska. Wykonawcami Schubertowskiego dzieła na scenie Teatru im. J. Słowackiego byli studenci i absolwenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej, niewielką orkiestrę złożoną z muzyków oba instytucji muzykalnie, z dużą wrażliwością poprowadził Tomasz Chmiel, który również zgrabnie zinstrumentował operę dos

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Spiskowcy

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Polski nr 72

Autor:

Anna Woźniakowska

Data:

26.03.2002

Realizacje repertuarowe