EN

22.02.1987 Wersja do druku

Solo na dwa głosy

W pierwszej połowie stycznia A.D. 1987 gdańska publiczność na deskach Teatru "Wybrzeże" obejrzała sztukę współczesnego pisarza angielskiego Toma Kempińskiego "Solo na dwa głosy" (Duet for one) zapre­zentowaną przez poznańską "Scenę na Pię­trze". Znakomita obsada aktorska, skromna scenografia (Marcin Stajewski) i świetna reżyseria (E. Dziewoński) na długo pozo­staną w pamięci tych, którzy jeden z zimo­wych wieczorów zdecydowali się poświęcić chwili refleksji. Należy przyznać, iż nie jest to pozycja repertuarowa odbierana "jednym tchem", gdzie rozgrywająca się akcja nie wymaga zbytniego wysiłku intelektualnego, stawianie pytań uchodzi za nietakt, zaś dawanie od­powiedzi dyskredytuje. W tym wypadku by­ło inaczej. To, czego mogliśmy doświadczyć dzięki Grażynie Barszczewskiej i Edwardo­wi Dziewońskiemu napawa optymizmem, dawno bowiem zanikła "moda" na egzysten­cjalne rozważania padające z polskiej sceny. W obecnie przeżywanym kryzysie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Solo na dwa głosy

Źródło:

Materiał nadesłany

Gwiazda Morza nr 4

Autor:

Daniel Zawistowski

Data:

22.02.1987

Realizacje repertuarowe