EN

20.02.2006 Wersja do druku

Sny o sponsorze

Sponsoring w kulturze traktowany jest przez Polaków jako zjawisko naturalne wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Zdaniem badanych sponsoring jest skuteczną formą reklamy, pod warunkiem że sponsor przedsięwzięcia jest dopasowany do idei, a sposób jego promocji nie jest zbyt nachalny.

Bank PKO BP od 10 lat finansuje krakowską Piwnicę pod Baranami, Grupa Lotos wspiera Bielską Zadymkę Jazzową, Era festiwal filmowy Nowe Horyzonty (przedtem również Erę Jazzu), Nestlé - Warszawską Fundację Filmową, a producent mięsa Sokołów - dziecięcy zespół Sokolik. Sponsorzy często decydują się na pokrywanie całości kosztów danego przedsięwzięcia. W zamian oczekują produktu wysokiej jakości, który staje się też wizytówką firmy. Luksusowa nisza. PKO Bank Polski szczyci się, że w ciągu swojej 87-letniej historii zawsze był obecny w życiu lokalnych środowisk. Każdego roku wspiera około 700 imprez. Na stałe współpracuje z Muzeum Narodowym, finansuje działalność chóru Poznańskie Słowiki i krakowskiej Piwnicy pod Baranami. - Ten bank pomaga nam od 10 lat, od 6 jest największym wsparciem Piwnicy - mówi "Rz" Piotr Ferster, dyrektor kabaretu. - Dotacje PKO BP to niemalże połowa naszego budżetu. Nie chcę tu używać słowa sponsor, bo dzia

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Wspierają, finansują i stają się rozpoznawalni

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 43/20.02.06