EN

7.06.1981 Wersja do druku

Sen o pełnym człowieku

Trzecim etapem rewolucyjnego cyklu, jaki zaprezentował w tym sezonie Teatr Wybrzeże ("Sprawa Dantona", "Sto rąk, sto sztyletów") jest "Kniaź Patiomkin" Tadeusza Micińskiego w reżyserii Macieja Prusa, ze scenografią Sławomira Dębosza i z muzyką Jerzego Satanowskiego. Scena w sposób dość umowny przedstawia pokład okrętu. Szeroki podest (w zależności od miejsca akcji podnoszony lub opuszczany) otaczają dwa, także ruchome pomosty, połączone z pokładem schodami. Górną przestrzeń wypełnia olinowanie, przechodzące w pajęczynę, połączoną z pokładem sznurowaną drabinką. Wszystkim scenom od początku do końca towarzyszy tajemniczy mrok. Kreowanie przedstawionego świata rozpoczyna się pod pokładem. Maszynownia i piece - ludzkie piekło - to miejsce (zaznaczone dodatkowo czerwonym światłem) narodzin buntu, który powstaje jakby w podziemiach, w podświadomości. Płaszczyzną działań realnych, miejscem dysput, a także zajść, starć i walki - jest po

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Sen o pełnym człowieku

Źródło:

Materiał nadesłany

Czas nr23

Autor:

Krzysztof Wójcicki

Data:

07.06.1981

Realizacje repertuarowe