EN

4.05.1984 Wersja do druku

Scena i Studium

Było to na kolejnym, wysprzedanym do ostatniego miej­sca spektaklu kalmanowskiej "Księżniczki czardasza" w poznańskim Teatrze Muzycznym. Kiedy w II akcie pojawiła się księżna Lippert - Warlesheym - rozległy się spontaniczne oklaski. To publiczność witała występującą gościnnie w tej roli Irenę Szulc-Kruk. Artystkę związaną z Teatrem przy ul. Niezłomnych od początku jego istnienia. To zna­czy: od inaugurującej jego dzia­łalność premiery "Wiktorii i jej huzara" Pawła Abrahama, w którym tytułową bohaterką była właśnie Irena Szulc-Kruk. Potem była księżniczką Lizą w leharowskiej "Krainie uśmiechu", Krysią Leśniczanką, Gabriellą z "Życia paryskiego"' Jakuba Offenbacha, ("objawiła bardzo wysoki poziom wykonawczy tak w dzie­dzinie czysto muzycznej jak i aktorskiej" pisał krytyk Marian Wallek-Walewski), "Cnotliwą Zuzanną", Sylwą w "Księżniczce czardasza". Wymieniam tylko niektóre, najważniejsze role, ale było ich dużo, dużo więcej.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Scena i Studium

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Poznańska Magazyn M nr 106

Autor:

Zdzisław Beryt

Data:

04.05.1984

Realizacje repertuarowe