EN

1.05.2013 Wersja do druku

Różne aspekty kobiecości

- Postacie "Fal" są szkicowe, symboliczne, ich osobowości nie mają wyraźnych granic - mówi Agnieszka Błońska, reżyserka spektaklu, w rozmowie z Marcinem Leszczyńskim z Elle.

ELLE Powieść Virginii Woolf "Fale" składa się z monologów sześciu przyjaciół, którzy na przemian opowiadają sceny ze swojego życia. To łatwy tekst dla teatru? A.B. Trudny, bo bez tradycyjnie rozumianej akcji i dialogu. Ale sama Virginia nazywała tę powieść poem-play, sztuką-wierszem, sugerując jej teatralność. Ten tekst daje reżyserowi wiele możliwości. ELLE Kto jest głównym bohaterem "Fal"? A.B. Postacie "Fal" są szkicowe, symboliczne, ich osobowości nie mają wyraźnych granic. Jeden z nich, pisarz Bernard, próbuje uporządkować te opowieści. Bernard jest w pewnym sensie alter ego Woolf. ELLE A jaka jest rola kobiet? A.B. Każda z trzech bohaterek pokazuje inny aspekt kobiecości. W roli kobiety, która mierzy się z własną seksualnością, obsadziłam tancerkę Weronikę Pełczyńską. To próba odczytania kobiecej zmysłowości. *** 18-29 kwietnia, Virginia Woolf, "Fale", reż. Agnieszka Błońska, premiera 18.03, Teatr Ochoty

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

O sztuce "Fale" na podstawie powieści Virginii Woolf

Źródło:

Materiał nadesłany

Elle nr 5/05.2013

Autor:

Marcin Leszczyński

Data:

01.05.2013

Realizacje repertuarowe