EN

25.09.2002 Wersja do druku

Przykrawanie prawdy

W warszawskich Rozmaito­ściach na malej scenie war­to obejrzeć "Obróbkę" Martina Crimpa w inteligentnej inscenizacji Artura Urbań­skiego. Ponad dwie godzi­ny w wąskiej salce, wzdłuż której rozmieszczono sym­bolicznie przestrzeń Nowe­go Jorku, metra nie wyłą­czając, trwa akcja tego in­trygującego dramatu. Crimp napisał psychologicz­ny thriller, który odsłania polowanie mediów na te­mat. Oto właściciele agencji sce­nariuszowej Jennifer (Aleksandra Konieczna) i Andrew (Andrzej Chyra) osaczają psychicznie Anne (Aleksandra Popławska), kobietę, która gotowa jest opowiedzieć im swoją historią, mającą być podsta­wą scenariusza filmowego. Zdobywanie niezbędnych in­formacji do tego scenariusza przypomina śledztwo, w którym podejrzana musi przyznać się do winy, albo psychodramę, w któ­rej musi odsłonić swoje najtaj­niejsze zakamarki duszy. Ale i tak prawda historii, z którą przychodzi Anne, notabene już w jakimś sensie uzależniona od s

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Przykrawanie prawdy

Źródło:

Materiał nadesłany

Trybuna nr 224

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

25.09.2002

Realizacje repertuarowe