EN

7.05.2018 Wersja do druku

Przebieranki i galopady

"Nowy Don Kiszot, czyli sto szaleństw" Stanisława Moniuszki w reż. Roberto Skolmowskiego w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Wojciech Giczkowski w Teatrze dla Was.

Już na godzinę przed rozpoczęciem przedstawienia publiczność licznie wypełniła skwer przed Warszawską Operą Kameralną. Magnesem, który tak licznie ściągnął widzów w to upalne popołudnie, był sam Stanisław Moniuszko - i to w wydaniu komediowym! W roku 2019 minie 200 lat od urodzin Stanisława Moniuszki, tymczasem wciąż nie znamy jego muzyki operowej takiej, jaką ona była w istocie. Na szczęście widać, że na afiszach naszych teatrów operowych i filharmonii figuruje jego nazwisko. Przypomina się dzieła mniej znane lub już trochę zapomniane, a melomani ze zdumieniem odkrywają potencjał muzyczny kryjący się choćby w "Widmach". Opera ta z wielkim sukcesem była prezentowana w całej Polsce przez zespół Polskiej Opery Królewskiej. Mogliśmy ją także obejrzeć podczas Wielkanocnego Festiwalu Beethovenowskiego w wykonaniu Chóru Narodowego Forum Muzyki i Wrocławskiej Orkiestry Barokowej pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka. Także we Wrocławiu zrod

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Przebieranki i galopady

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Was

Autor:

Wojciech Giczkowski

Data:

07.05.2018

Realizacje repertuarowe