EN

20.03.1977 Wersja do druku

Protokół pewnego spotkania

"Celem naszym jest stworzenie teatru, którego zadaniem byłoby nie tylko zaspokojenie potrzeb kulturalnych, ale przede wszystkim nawiązanie dialogu z widownią, do której adresowany jest repertuar".
(Z założeń ideowo-programowych Teatru na Woli)

Godzina 21,30. Przed chwilą skończył się spektakl, przebrzmiały ostatnie kwestie "Protokółu pewnego zebrania" Aleksandra Gelmana. Publiczność, jak każdego wieczoru, ruszyła do wyjścia. Nie wszyscy. Na widowni została spora grupka. Przeważała młodzież, przede wszystkim z "Kasprzaka". Czekali na zapowiedziane wcześniej spotkanie z zespołem aktorskim. TADEUSZ ŁOMNICKI (dyrektor i kierownik artystyczny Teatru na Woli oraz aktor występujący w roli Batarcewa): - Witam państwa. Myślę, że będziemy rozmawiali i o sztuce, którą przed chwilą obejrzeliście, i o teatrze, w którym się znajdujemy, który przecież dzięki Wam powstał. Proszę bardzo, czego chcecie się od nas dowiedzieć? GŁOS Z WIDOWNI: - Dlaczego tę sztukę wprowadziliście do repertuaru? Była przecież niedawno na naszych ekranach jej filmowa wersja "Premia". T. ŁOMNICKI: - Poszukujemy wartościowych utworów współczesnych. I właśnie "Protokół" spełnia wszystkie wymagania. Nic dziwne

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Przyjaźń nr 12

Data:

20.03.1977

Realizacje repertuarowe