W "Glosie Robotniczym" nr 44, Władysław Orłowski w recenzji z "Komedii Omyłek" wystawianej w Teatrze 7.15 pisze: "Muszę zacząć recenzję akcentem polemicznym. Przed kilku dniami ukazała się w "Dzienniku Łódzkim" ocena nowego spektaklu zaprezentowanego publiczności łódzkiej przez Teatr 7.15, w której m. in. przeczytałem zdanie: "Czy w ogóle (nawiązuje tu znowu do profilu poszczególnych scen łódzkich!) Szekspir mieści się w ramach repertuarowych tego teatrzyku?! Mam wiele szacunku dla osoby i znawstwa teatru M. Jagoszewskiego, ale w tym miejscu gruntownie się z nim nie zgadzam. Od dłuższego czasu kołacze się w łódzkich środowiskach twórczych teoria o "profilowaniu" teatrów, w ujęciu całkowicie absurdalnym. Czy dopuszczalne jest usztywnienie wziętych zresztą z powietrza "profilów" poszczególnych teatrów łódzkich i przykładanie po każdej premierze, j
Tytuł oryginalny
Profilować, czy nie profilować oto jest pytanie
Źródło:
Materiał nadesłany
Dziennik Łódzki nr 47