EN

10.03.1963 Wersja do druku

Poznanie to triumf życia czy zagłady?

Szwajcaria, która w ciągu dwóch wiel­kich światowych wo­jen zachowała, zrzą­dzeniem przypadku, neutralność - zna­lazła się w pozycji czujnego i krytycz­nego obserwatora zdarzeń, do którego dochodziły nieskrzywione przez propa­gandę informacje o stanie rzeczy. Wy­tworzyło to pewien określony, pozbawio­ny złudzeń, obiektywny i sceptyczny, lecz odkrywczy stosunek do walki pojęć, któ­rymi operowały strony walczące. Zrodziło to również rzetelny wysiłek i dociekli­wość w poszukiwaniu drogi do prawdy. Taką postawę zajmuje najwybitniejszy dramatopisarz szwajcarski, piszący po niemiecku - Friedrich Dürrematt (ur. w 1921 roku) lub jak chcą inni - najwybit­niejszy dramatopisarz niemiecki-Szwajcar rodem. Z szeregu sztuk jego, w których wysta­wieniu wyspecjalizował się Teatr Współ­czesny, kolejno ukazywały się na tej sce­nie: "Romulus Wielki", "Wizyta starszej pani", "Anioł zstąpił do Babilonu". Obecnie wystawiono ostatnią jego sztu­kę.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Głos Nauczycielski nr 10

Autor:

Jan Nepomucen Miller

Data:

10.03.1963

Realizacje repertuarowe