24 czerwca w mikromieście, jakim na czas Festiwalu Malta stał się Plac Wolności, odbyło się spotkanie z Romeo Castelluccim - reżyserem, kuratorem, człowiekiem teatru, który jest uznawany za następcę takich wizjonerów jak Jerzy Grotowski, Tadeusz Kantor czy Robert Wilson.
Włoch opowiadał poznaniakom przede wszystkim o instalacji Doktor Faustus, która jest jednym z festiwalowych wydarzeń. Castelluci poruszył także temat roli artysty i sztuki w świecie współczesnym i tym minionym, w którym przyszło tworzyć Thomasowi Mannowi. Romeo Castellucci jest gościem Festiwalu Malta nie po raz pierwszy. Pojawił się on w Poznaniu w roku 2002 ze spektaklem "Genesis: From the Museum of Sleep", natomiast dwa lata temu był kuratorem festiwalowego Idiomu "Oh Man, oh Machine". Znajomość miasta pośrednio pomogła artyście w stworzeniu "Doktora Faustusa", gdyż - jak sam wyznał - pracując nad instalacją/koncertem komponował ją i organizował pod kątem i z myślą o Starej Rzeźni, w której jest ona prezentowana. Klimat samotności i opuszczenia, jaki zdaniem artysty definiuje tę przestrzeń, wpisuje się w kontekst przedsięwzięcia oraz w specyficzny sposób go dopełnia. Nawiązując do treści swojego dzieła oraz jego pierwowzoru - powie�