EN

18.04.2003 Wersja do druku

Podróż z polityczną tezą

W "Podróż do Reims" zaprosili publiczność do Teatru Wielkiego-Opery Narodowej arty­ści polscy i zagraniczni. Premiera nieznanego u nas dzieła Gioacchina Rossiniego, zresztą dzieła z wyraźną polityczną tezą, odbyła się 6 kwietnia pod mistrzowską batutą bohatera te­go wieczoru Alberta Zeddy, odznaczonego za zasługi dla kultury polskiej. "Podróż do Reims" skażono politycznie już u narodzin. Przed 278 laty prapremiera tej ope­ry w Paryżu uświetniała uroczystą koronację fran­cuskiego króla Karola X. Teraz pokazano spek­takl w Polsce na chwilę przed unijnym referen­dum, co na scenie Teatru Wielkiego również ak­centowano, niekiedy zbyt łopatologicznie. Ponad trzygodzinna jednoaktowa opera, składająca się z dziewięciu rozbudowanych nu­merów muzycznych, w reżyse­rii Tomasza Koniny broni się konwencją pastiszu. Niestety, scenografia - będąca zresztą rezultatem współpracy Polaka z Ameryki Rafała Olbińskiego oraz reżysera warszawskiej insce

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Podróż z polityczną tezą

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Solidarność nr 16

Autor:

Ewa Solińska

Data:

18.04.2003

Realizacje repertuarowe