EN

1.05.1999 Wersja do druku

Podpis jako eksponat

Od stycznia 1975 dyrektorem Teatru Śląskiego był Józef Para. W pamiętniku "Salony i kulisy" (Katowice 1998) pisze, że w kwietniu 1975 rozmawiał z Konradem Swinarskim "na temat ewentualnej współpracy". Poruszono kwestie przyziemne. Dyrektor Para miał uzgodnić honorarium Swinarskiego "z władzami". "Gdy szliśmy [ze Swinarskim] ulicami Krakowa - zeznaje Para po latach - pan Konrad spojrzał na mnie i z domieszką ironii powiedział: nie powinieneś mieć z władzami finansowymi kłopotów, gdyż Polska Ludowa zabrała mojej rodzinie w 1945 narożną kamienicę w Katowicach (róg ulic Dyrekcyjnej i Warszawskiej naprzeciw teatru) - nie dając ani jednej złotówki odszkodowania! Mają więc teraz szansę symbolicznie wyrównać rachunki." Józefa Pary zabrakło 12 marca w Muzeum Historii Miasta Katowic. Byli za to jurorzy festiwalu "Interpretacje" na czele z Erwinem Axerem, dyrektorzy, aktorzy, dziennikarze. Pojawił się także gość najważniejszy - Barbara Swinarska. Teg

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Podpis jako eksponat

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 5

Autor:

Piotr Zaczkowski

Data:

01.05.1999