Autorzy

Trwa wczytywanie

Augustyn Bloch

Ur. 13 VIII 1929, Grudziądz.
Studiował w PWSM w Warszawie - kompozycję u T. Szeligowskiego, grę na organach u F. Raczkowskiego. Ta druga umiejętność znaj­duje zresztą niejednokrotnie odzwierciedlenie w jego kompozycjach. Najciekawsze dotychczas utwory Blocha to: balety - "Oczekiwanie" (1963; I nagroda na konkursie w Monaco), "Voci" (1962), "Byk" (1965), "Bardzo śpiąca królewna" (1973) i "Gilgamesz" (1969); "Dialoghi per violino e orchestra" (1964), "Enfiando per orchestra" (1970), "Warstwy czasu" (1978), a także szereg dzieł wokalno-instrumentalnych: "Impressioni poetiche" na chór męski i orkiestrę do słów J. Kasprowicza (1959), "Espressioni per soprano e orchestra" do słów J. Iwaszkiewicza (1959), "Medytacje" na sopran, organy i perkusję do tekstów biblijnych (1961; II nagroda w Monaco), "Ajelet" -- opera-misterium na głos recytujący, sopran i baryton, do libretta J. Iwaszkiewicza (1967), "Salmo gioioso" na sopran i 5 instrumentów dętych (1970), "Wordsworth Songs" na baryton i orkiestrę (1976), "Carmen biblicum" na sopran i dziewięć instrumentów (1980).
Bloch komponuje również sporo muzyki filmowej i telewizyjnej oraz wiele utworów dla dzieci. Cechuje go duża inwencja melodyczna i doskonała znajomość problemów wokalistyki (żona śpiewaczka - H. Łukomska). To oczywiście predestynowało go także do podjęcia pierwszej w jego twórczości próby musicalowej, którą stał się "Pan Zagłoba"; kolejną była "Skrzypcowa dusza" (1978; libr. J. Kierst).
Źródło: Przewodnik Operetkowy Lucjan Kydryński, PWM 1994

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji