FESTIWALE

I edycja (od 17-10-2004 do 25-10-2004)
Przejdź do: Program  Recenzje
Program:
Etap I - dwie arie operowe
Stage I - two opera arias
a) jedna aria do wyboru uczestnika z dowolnej opery następujących kompozytorów:
a) one aria chosen by the candidate from operas of:
Campra, Cimarosa, Gluck, Haendel, Hasse, Haydn, Monteverdi, Mozart,
Paisiello, Pergolesi, Piccini, Purcell, Rameau, Scarlatti.
b) jedna aria do wyboru uczestnika z dowolnej opery następujących kompozytorów:
b) one aria chosen by the candidate from operas of:
Auber, Adam, Beethoven, Bellini, Bizet, Boieldieu, Berlioz, Boito, Borodin, Czajkowski (Tchaikovsky),
Dargomyżski, Donizetti, Dvořak, Flotow, Gablenz, Giordano, Glinka, Gounod, Lortzing,
Marschner, Mascagni, Massenet, Méhul, Meyerbeer, Nicolai, Ponchelli, Puccini,
Rachmaninow, Rossini, Różycki, Saint Saëns, Smetana, Spontini, Szymanowski,
Thomas, Verdi, Wagner, Weber, Żeleński.
Etap II - trzy arie operowe
Stage II - three opera arias
a) jedna aria do wyboru uczestnika z następujących oper W.A. Mozarta:
Czarodziejski flet (Królowa nocy, Pamina, Tamino, Papageno, Sarastro)
Cosi fan tutte (Fiordiligi, - akt I, Dorabella, Ferrando, Guglielmo)
Don Giovanni (Donna Elwira, Donna Anna, Don Giovanni - Canzonetta z arią szampańską, Ottavio, Leporello)
Wesele Figara (Zuzanna, Hrabina, Cherubin, Hrabia, Figaro)
Uprowadzenie z Seraju (Konstancja, Blonda, Belmonte, Osmin)
Łaskawość Tytusa (Vitella, Sextus)
a) aria chosen by the candidate from the following operas of W.A. Mozart
Zauberflöte - The Magic flute (Queen of the Night, Pamina, Tamino, Papageno, Sarastro)
Cosi fan tutte (Fiordiligi -1st act, Dorabella, Ferrando, Guglielmo)
Don Giovanni (Donna Elvira, Donna Anna, Don Giovanni - Canzonetta and Champagne aria, Ottavio, Leporello)
Figaros Hochzeit - The Marriage of Figaro (Susanne, Countess, Cherubin, Count, Figaro)
Die Entführung aus dem Serail (Konstanze, Blondchen, Belmonte, Osmin)
La clemenza di Tito (Vitella, Sextus)
b) jedna aria do wyboru z następującego zestawu:
b) aria from the following repertoire:
SOPRAN
V. Bellini
- Lunatyczka (La sonnambula) - aria Aminy akt I lub II (Amina 1st or 2nd act)
G. Bizet
- Carmen - aria Micaeli (Micaëla)
G. Charpentier
- Luiza (Louise) - aria Luizy (Louise)
L. Delibes
- Lakmé - aria z dzwoneczkami (Bell Song)
G. Donizetti
- Linda di Chamounix - aria Lindy (Linda)
- Don Pasquale - aria Noriny akt I (Norina 1st act)
A. Dvorak
- Rusałka (Rusalka) - aria Miesiączku, powiedz mi (Song to the Moon)
Ch. Gounod
- Faust - aria Małgorzaty (Marguerite)
J. Massenet
- Manon - aria Manon
- Werter (Werther) - aria Qui m'aurait dit
St. Moniuszko
- Hrabina (The Countess) - aria Hrabiny akt III (Countess 3rd act)
- Paria - aria Neali (Neala)
- Flis (The Raftsman) - dumka Zosi (Elegy of Zosia)
J. Offenbach
- Opowieści Hoffmanna (The Tales of Hoffmann) - aria Olimpii (Olympia)
A. Ponchielli
- La Gioconda - aria Suicidio - In questi fieri momenti
G. Puccini
- Cyganeria (La Boheme) - aria Musetty (Musetta)
- Gianni Schicchi - aria Lauretty (Lauretta)
- Madama Butterfly - aria Cho-cho-san akt II (2nd act)
- Turandot - aria Turandot
R. Strauss
- Arabella - aria Aber der Richtige
- Ariadne auf Naxos - aria Zerbinetty (Zerbinetta)
P. Tchaikovsky
- Eugeniusz Oniegin (Yevgeny Onegin) - aria Tatiany akt II (Tatyana 2nd act)
G. Verdi
- Aida - aria Aidy akt I (Aida 1stact)
- Bal maskowy (Un ballo in maschera) - aria Amelii akt II lub III (Amelia 2nd or 3rd act)
- Moc przeznaczenia (La forza del destino)- aria Leonory (aria Son giunta!... Madre, pietosa Vergine)
- Otello - aria Desdemony akt IV (Desdemona 4th act )
- Trubadur (Il trovatore) - aria Leonory (Leonora)
R. Wagner
- Holender tułacz (The Flying Dutchman) - ballada Senty (Senta's Ballada)
- Lohengrin - Sen Elzy akt I (Elsa's Dream 1stact)
K.M. Weber
- Wolny strzelec (Der Freischütz) - aria Anusi akt II (Ännchen 2nd act)
MEZZOSOPRAN (ALT)
G. Bizet
- Carmen - Seguidilla
G. Donizetti
- Faworyta (La Favorite) - aria Leonory (Leonora)
Chr. W. Gluck
- Orfeusz i Eurydyka (Orfeo ed Eyredice) - aria Orfeusza (Orfeo)
P.Mascagni
- Rycerskość wieśniacza (Cavalleria rusticana) - aria Santuzzy (Santuzza)
J. Massenet
- Werter (Werther) - aria Charlotte
St. Moniuszko
- Hrabina (The Countess) - aria Broni (Bronia)
A Ponchielli
- La Gioconda - aria Voce di donna
G. Rossini
- La Cenerentola - aria Angeliny (Angelina)
C. Saint Saëns
- Samson et Dalille - aria Dalili akt II (Dalille 2nd act)
R. Strauss
- Ariadne auf Naxos - aria kompozytora (Aria of the Composer)
- Kawaler srebrnej róży (Der Rosenkavalier)- aria Wie du warst
P. Tchaikovsky
- Dama Pikowa (Pique-Dame) - aria Pauliny (Paulina)
G. Verdi
- Aida - scena (Scene of Amneris)
- Nabucco - aria Feneny akt IV (Fenena 4th act )
- Trubadur (Il trovatore) - aria Stride la vampa
C.M. Weber
- Oberon - aria Fatimy akt II lub III (Fatima 2nd or 3rd act)
TENOR
V. Bellini
- Norma - aria Polliona akt I (Pollione 1st act)
G. Donizetti
- Faworyta (La Favorite) - aria Fernanda (Fernand) - Lucia di Lammermoor - aria Edgara (Edgar)
- Napój miłosny (L' elisir d'amore) - aria Nemorina akt II (Nemorino 2nd act)
U. Giordano
- Fedora - aria Amor ti vieta
Ch. Gounod
- Faust - aria Fausta (Faust)
St. Moniuszko
- Flis (The Raftsman) - aria Franka (Franek)
- Halka - aria Jontka akt II lub IV (Jontek 2nd or 4th act)
F. Nowowiejski
- Legenda Bałtyku - aria Domana (Doman)
G. Puccini
- Manon Lescaut - aria Donna non vidi mai
- Turandot - aria Kalafa akt III (Kalaf 3rd act)
G. Rossini
- Cyrulik Sewilski (The Barber of Seville) - aria Almavivy akt I (Almaviva 1st act)
P. Tchaikovsky
- Dama Pikowa (Pique-Dame) - aria Hermana akt I lub II (Herman 1st or 2nd act)
G. Verdi
- Falstaff - aria Fentona (Fenton)
- Rigoletto - aria Księcia akt I (Duke 1st act)
R. Wagner
- Tannhäuser - monolog Tannhäusera akt III (Monologue of Tannhäuser 3rd act)
- Walkyria (Die Walküre) - aria Zygmunta (Siegmund)
BARYTON (BARITONE)
A. Borodin
- Kniaź Igor (Prince Igor) - aria Igora (Igor)
Ch. Gounod
- Faust - aria Walentego (Valentin)
E.W. Korngold
- Die tote Stadt - aria Fritza (Fritz)
St. Moniuszko
- Verbum nobile - aria Stanisława (Stanisław)
P. Tchaikovsky
- Dama Pikowa (Pique-Dame) - ballada Tomskiego (Ballad of Tomsky)
- Eugeniusz Oniegin (Yevgeny Onegin) - aria Oniegina (Onegin)
G. Verdi
- Rigoletto - monolog akt I (Monologue 1st act)
- Trubadur (Il trovatore) - aria hrabiego Luny akt II (Count Luna 2nd act)
R. Wagner
- Holender tułacz (The Flying Dutchman) - Monolog Holendra z I aktu (Monoloque of Dutchman 1st act)
BAS (BASS)
L. van Beethoven
- Fidelio - aria Rocca (Rocco)
A. Boito
- Mefistofele - aria Mefistofelesa (Mephistopheles)
G. Donizetti
- Don Pasquale - aria Don Pasquala akt I (Don Pasquale 1st act)
Ch. Gounod
- Faust - aria Mefista akt II (Mephistopheles 2nd act)
J. Halčvy
- Żydówka (The Jewess) - aria kardynała de Brogni (Cardinal de Brogni)
A. Lortzing
- Car i cieśla (Czar and Carpenter) - aria van Betta (van Bett)
St. Moniuszko
- Hrabina (The Countess) - aria Chorążego (Chorąży)
- Verbum nobile - oracja Serwacego (Oration of Serwacy)
M. Musorgski
- Borys Godunow (Boris Godunov) - aria Warłama (Varlaam); monolog Borysa (Monologue of Boris)
G. Puccini
- Cyganeria (La bohčme) - Aria Collina (Colline)
B. Smetana
- Sprzedana narzeczona (The Bartered Bride) - aria Kecala (Kecal)
G. Verdi
- Simone Boccanegra - aria Fiesca akt I (Fiesco 1st act)
R. Wagner
- Holender tułacz (The Flying Dutchman) - aria Dalanda (Daland)
- Śpiewacy norymberscy (Der Meistersinger von Nürnberg) - aria Pognera (Pogner)
C.M. Weber
- Wolny strzelec (Der Freischütz) - aria Kacpra akt I (Caspar 1st act)
c) dowolna aria z opery powstałej w XX wieku
c) any aria from an opera composed in the 20th century
Etap III sesja przedpołudniowa
Stage III morning session
dwie arie operowe do wyboru z następującego zestawu, w tym jedna aria kompozytora polskiego:
(dopuszczalne jest wykonanie arii z repertuaru polskiego w języku wybranym przez kandydata)
two opera arias chosen from the following repertoire, there of one from a Polish composer:
(foregin candidates can sing the arias of polish composers in a language chosen by a candidate)
(pomoc w dotarciu do nut polskich kompozytorów zapewnia uczestnikom Biuro Konkursu)
(full scores and piano vocal scores of the Polish composers music are available in the Competition Office)
SOPRAN
V. Bellini
- Norma - aria Casta diva
G. Bizet
- Poławiacze pereł (The Pearl Fishers) - aria Leili (Leila)
St. Moniuszko
- Halka - aria Halki akt II lub IV (Halka 2nd or 4th act)
- Hrabina (The Countess) - aria włoska Ewy (Italian Aria of Ewa)
- Straszny dwór (The Haunted Manor) - aria Hanny akt IV (Hanna 4th act)
- Verbum nobile - dumka Zosi (Elegy of Zosia)
G. Puccini
- Manon Lescaut - aria Manon akt III (Manon 3rd act)
- Tosca - aria Toski akt II (Tosca 2nd act)
G. Rossini
- Cyrulik Sewilski (The Barber of Seville) - aria Rozyny akt I (Rosina 1st act)
L. Różycki
- Beatrix Cenci -aria Beatrix akt IV (Beatrix 4th act)
K. Szymanowski
- Król Roger (King Roger) - pieśń Roksany (The Song of Roxana)
P. Tchaikovsky
- Dama Pikowa (Pique-Dame) - aria Lizy (Lisa)
G. Verdi
- Aida - aria Aidy akt III (Aida 3rd act)
- Nabucco - aria Abigail akt II (Abigaille 2nd act)
- Moc przeznaczenia (La forza del destino) - canzona Preziosilli akt II (Canzona of Preziosilla 2nd act)
- Rigoletto - aria Gildy (Gilda)
- Trubadur (Il trovatore) - aria Tacea la notte placida; Di tale amor
- Ernani - aria Ernani, involami
R. Wagner
- Tannhäuser - aria Elżbiety akt II (Elisabeth 2nd act)
C.M. Weber
- Wolny strzelec (Der Freischütz) - aria Agaty (Agathe)
W. Żeleński
- Janek - aria Bronki (Bronka)
MEZZOSOPRAN (ALT)
G. Bizet
- Carmen - aria Carmen akt III (Carmen 3rd act)
St. Moniuszko
- Straszny dwór (The Haunted Manor) - aria Jadwigi (Jadwiga), aria Cześnikowej (Cześnikowa)
- Rokiczana - aria Rokiczany (Rokiczana)
G. Rossini
- Cyrulik Sewilski (The Barber of Seville) - aria Rozyny (Rosina)
- Semiramide - aria Arsacesy (Arsacesa)
L. Różycki
- Beatrix Cenci - aria Lukrecji (Lucrezia)
P. Tchaikovsky
- Dziewica Orleańska (Orleanskaja dewa) - aria Joanny (Joanne of d'Arc)
- Eugeniusz Oniegin (Yevgeny Onegin) - aria Olgi (Olga)
G. Verdi
- Bal maskowy (Un ballo in maschera) - aria Ulryki (Ulrica)
- Don Carlos - aria Eboli O don fatale Moc przeznaczenia (La forza del destino)
- canzona Preziosilli akt II (Canzona of Preziosilla 2nd act)
- Trubadur (Il trovatore) - aria Azuceny (Azucena) Condotta...
R. Wagner - Lohengrin - Aria Ortrudy akt II (Ortrud 2nd act)
TENOR
G. Bizet
- Carmen - aria Don Josego (Don José)
- Poławiacze pereł (The Pearl Fishers) - aria Nadira (Nadir)
F. Cilea
- Arlezjanka (L' Arlesiana) - aria Federica (Federico)
J. Halčvy
- Żydówka (The Jewess) - aria Eleazara (Eleazar)
R. Leoncavallo
- Pajace (I Pagliacci) - aria Cania (Canio) Vesti la giubba
P. Mascagni
- Rycerskość wieśniacza (Cavalleria rusticana) - aria Turiddu
St. Moniuszko
- Halka - aria Jontka akt II lub IV (Jontek 2nd or 4th act)
- Straszny dwór (The Haunted Manor) - aria Stefana (Stefan)
A. Ponchielli
- La Gioconda - romanza Enza (Romance of Enzo)
G. Puccini
- Cyganeria (La Boheme) - aria Rudolfa (Rodolfo)
- Tosca - aria Cavaradossiego akt I lub III (Cavaradossi 1st or 3rd act)
R. Strauss
- Kawaler srebrnej róży (Der Rosenkavallier) - aria śpiewaka (Sänger)
J. Świder
- Magnus - aria Zbigniewa (Zbigniew)
P. Tchaikovsky
- Eugeniusz Oniegin (Yevgeny Onegin) - aria Leńskiego (Lensky)
G. Verdi
- Aida - aria Radamesa (Radames)
- Rigoletto - aria księcia akt IV (Duke 4th act)
- Trubadur (Il trovatore) - aria Manrica (Manrico) Ah, si, ben mio
R. Wagner
- Lohengrin - aria Lohengrina akt III (Lohengrin 3rd act)
W. Żeleński
- Janek - aria Janka (Janek)
BARYTON (BARITONE)
L. van Beethoven
- Fidelio - aria Pizarra (Pizarro)
G. Bizet
- Carmen - aria Escamilla (Escamillo)
- Poławiacze pereł (The Pearl Fishers) - aria Zurgi (Zurga)
R. Leoncavallo
- Pajace (I Pagliacci) - prolog (Prologue)
St. Moniuszko
- Halka - aria Janusza (Janusz)
- Straszny dwór (The Haunted Manor) - aria Miecznika (Miecznik)
- Verbum nobile - oracja Marcina (Oration of Marcin)
G. Rossini
- Cyrulik Sewilski (The Barber of Seville) - aria Figara (Figaro)
L. Różycki
- Beatrix Cenci - aria Negri akt IV (4th act)
P. Tchaikovsky
- Dama Pikowa (Pique-Dame) - aria księcia Jeleckiego (Count Yeletsky)
- Eugeniusz Oniegin (Yevgeny Onegin) - aria Oniegina akt I (Onegin 1st act)
G. Verdi
- Don Carlos - aria Posy (Posa) O Carlo, ascolta
- Ernani - aria Don Carlosa (Don Carlos)
- Nabucco - aria Nabucca akt III (Nabucco 3rd act)
- Rigoletto - aria Rigoletta akt II lub III (Rigoletto 2nd or 3rd act)
- Traviata - aria Germonta (Germont)
R. Wagner
- Tannhäuser - Pieśń do gwiazdy (Song to the Star)
BAS (BASS)
M. Glinka
- Rusłan i Ludmiła (Ruslan and Ljudmila) - aria Rusłana (Ruslan) Pole, pole
Ch. Gounod
- Faust - serenada Mefista akt IV (serenade of Mephistofeles 4th act)
St. Moniuszko
- Halka - aria Stolnika (Stolnik)
- Straszny dwór (The Haunted Manor) - aria Skołuby (Skołuba)
M. Musorgski
- Borys Godunow (Boris Godunov) - aria Śmierć Borysa (Boris' Death)
A. Ponchielli
- La Gioconda - aria Alvisa (Alvis)
G. Rossini
- Cyrulik Sewilski (The Barber of Seville) - aria Don Basilia (Don Basilio)
P. Tchaikovsky
- Eugeniusz Oniegin (Yevgeny Onegin) - aria Gremina (Prince Gremin)
G. Verdi
- Don Carlos - aria Filipa (King Philipp)
- Ernani - aria de Silvy (de Silva)
- Nabucco - aria Zaccaria akt II (Zaccario 2nd act)
R. Wagner
- Śpiewacy norymberscy (Der Meistersinger von Nürnberg) - monolog Hansa Sachsa (Monologue of Hans Sachs)
Etap III sesja popołudniowa
Stage III evening session
- wykonanie arii w kostiumie operowym (kostium udostępniony z zasobów Opery Śląskiej)
z grą sceniczną z następujących oper do wyboru:
- performance of an aria on the stage in a costume (it will be threw open from the resources
of the Silesian Opera) with elements of acting, chosen from the following operas:
G. Bizet - Carmen
St. Moniuszko - Halka
St. Moniuszko - Straszny dwór
W.A. Mozart - Czarodziejski flet (The Magic Flute)
W.A. Mozart - Don Giovanni
W.A. Mozart - Cosi fan tutte
G. Puccini - Cyganeria (La Boheme)
G. Puccini - Tosca
G. Ponchielli - Gioconda
G. Rossini - Cyrulik sewilski (The Barber of Seville)
P. Tchaikovsky - Eugeniusz Oniegin (Yevgeny Onegin)
G. Verdi - Rigoletto
G. Verdi - Traviata
G. Verdi - Nabucco
Uwaga: wyklucza się powtórzenie przez uczestnika Konkursu utworu wykonanego
w wcześniejszej fazie Konkursu, wyjąwszy arię w kostiumie - tu możliwe jest powtórzenie
arii z I lub II etapu.
Obowiązuje wykonanie danej pozycji repertuarowej w języku oryginalnym, wraz z recitativem
lub cabalettą.