OPINIE

17-08-2017
Mity i hity
Taniec klasyczny i współczesny to dwa nieporównywalne obszary - Joanna Szymajda, wiceszefowa Instytutu Muzyki i Tańca polemizuje z Joanną Brych, autorką "Polityki".
17-08-2017
Zmysłowa perfekcja dla Marii Panny
Jeśli ktoś sądził, że muzyka dawna jest spętana gorsetem formy, musiał zmienić zdanie po dwóch koncertach festiwalu "Chopin i jego Europa". Jeden z nich okazał się absolutnym wydarzeniem - pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.
16-08-2017
Czarodziejka w Łodzi
Cechy głosu Angeli Gheorghiu to wciąż soczysta, odpowiednio modulowana barwa, swobodne przechodzenie pomiędzy rejestrami, pieszczotliwie zakończone, wzmacniane delikatnymi crescendami frazy, nade wszystko zaś sugestywne i naturalne aktorstwo, pełne wdzięku i kontroli.
16-08-2017
Na walizkach
- Maja Komorowska powiedziała, że mamy rozwijać się jako ludzie, umieć czuć, kochać. Wtedy staniemy się lepszymi aktorami. Gorzej, że szkoła nie daje na to szans, bo zarzyna piłowaniem warsztatu - z absolwentami państwowych szkół artystycznych rozmawia Jacek Wakar w miesięczniku "Teatr".
14-08-2017
Z zapisków Ben-Akiby
Zbyt często, zdaje się, narzekamy na niegodności życia, zapominając o tym, że wszystko już było i co się nam przydarza, zdarzało się innym, nieraz w dotkliwszej postaci. Rozpamiętywanie rozmaitych przykrości, które przytrafiły się naszym przodkom i poprzednikom, bywa czynnością pożyteczną, bo łagodzącą skutecznie własne cierpienia. Wie o tym doskonale propagandzista, który nigdy nie omieszka obok szarego "dzisiaj", obok złocistoróżanego "jutro", postawić obrazu czarnej, koszmarnej przeszłości - pisał Erwin Axer w "Listach ze sceny", w 1956 roku.
14-08-2017
Dobre historie są zawsze w cenie. Trzytygodniowa Wertepowa wędrówka dobiegła końca
Weretep po raz kolejny pokazał, że nie ma sensu ufać własnej "głupocie", uprzedzeniom, Bo jak coś jest rzetelne, prawdopodobne - a nie wydumane oszukaństwo - to bez względu na to, czy ogląda to wiejska gospodyni po 70-tce, czy młody chłopak z Warszawy - to się ogląda. Ludzie po prostu ciągle chętnie słuchają historii i w tym tkwi cała tajemnica Wertepu - mówi Dariusz Skibiński, pomysłodawca i dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego WERTEP.
14-08-2017
Wrocławski desant teatralny
- Mam totalną niezgodę na Wrocław, na to miasto, które nie ma żadnej refleksji. To kolejny raz w historii, kiedy miasto bardzo lekką ręką wygania artystów - mówił Michał Opaliński z Teatru Polskiego w Podziemiu, którego aktorzy byli gośćmi Wyborczej na żywo.
14-08-2017
To będzie intensywny i ciekawy sezon dla "Bajki"
Kierownik artystyczny Sceny Lalek "Bajka" Teatru Cieszyńskiego w Czeskim Cieszynie, Jakub Tomoszek zdradza kilka faktów dotyczących zbliżających się premier w nowym sezonie artystycznym, a także odnosi się do planowanej przeprowadzki "Bajki".
14-08-2017
Lwice reżyserii
Słowem kluczem tegorocznego teatralnego Biennale w Wenecji jest empatia. Obecna w spektaklach, dyskusjach i politycznych przemowach. Także w antypisowskim wystąpieniu nagrodzonej Srebrnym Lwem i owacjami Mai Kleczewskiej - pisze Aneta Kyzioł w Polityce.
12-08-2017
Córka Kantora na nowojorskiej scenie
- Dowiedziałam się, że Kantor ma dziecko, córkę. Kiedy się poznałyśmy, pomyślałam: dlaczego by nie pokazać jej punktu widzenia na ojca i jego sztukę? - mówi Elizabeth LeCompte, reżyserka teatralna i liderka słynnej nowojorskiej The Wooster Group w rozmowie z Mikem Urbaniakiem w Wysokich Obcasach.
(aktualna strona: 1) następna strona »