OPINIE

13-11-2018
Warto rozmawiać, głos w dyskusji przed konkursem na dyrektora Instytutu Teatralnego
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozpisało konkurs na dyrektora Instytutu Teatralnego, do którego może przystąpić każdy, kto przedstawi własny pomysł na działalność tej instytucji, w tym także jego aktualna dyrektorka Dorota Buchwald (wbrew niektórym enuncjacjom prasowym, dającym do zrozumienia, że nie powinna tego robić). Zanim jednak dojdzie do konkursu dobrze byłoby porozmawiać, czyli doprowadzić do tego, co powinno otworzyć kadencję każdego ministra kultury - do rozmowy tego ministra ze środowiskiem, którym kieruje - pisze Kalina Zalewska.
13-11-2018
"Reducie..." na jubileusz
We wrześniu br. mija 85. rocznica powołania do życia istniejącego do dziś amatorskiego Teatru "Reduty Śląskiej" w Chorzowie. Z tej okazji warto zastanowić się, w czym tkwi fenomen tego zespołu, jego zarówno historyczne, jak i współczesne znaczenie - pisze Andrzej Linert w miesięczniku Śląsk.
13-11-2018
Odgrzewane kotlety
"100 lat Polskiej Piosenki" to nowe widowisko Janusza Józefowicza i Janusza Stokłosy. Doskonale znacie te piosenki, znają je Wasi rodzice i dziadkowie. Piosenki, które przywołują wspomnienia - pisze Maciej Łukomski w portalu Strefalifestyle.pl.
13-11-2018
Teatr? Dla nas jest niezwykłym spotkaniem z drugim człowiekiem
Dwie zielonogórzanki razem postanowiły tworzyć monodramy. Jedna -Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek - reżyseruje. Druga - Marta Pohrebny - w nich gra. A spektakle? Podbijają polskie i zagraniczne festiwale. I wzruszają. Niezależnie od odbiorcy - pisze Natalia Dyjas w Gazecie Lubuskiej.
13-11-2018
Paweł Szkotak: Tym razem możemy bardziej "pochuliganić"
- Dla mnie opera jest takim samym wyzwaniem intelektualnym jak interpretacja tekstu dramatycznego. A może nawet trudniejszym, ponieważ operę postrzegam jako syntezę sztuk - mówi Paweł Szkotak przed premierą opery "Cyrulik sewilski" w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, w rozmowie z Gabrielą Pewińską w Polsce Dzienniku Bałtyckim.
13-11-2018
Przez lupę
Ta książka, portretująca Młynarskiego przez wyraziste detale w utworach - staje się próbą naszkicowania wiadomości, które zasługują na szersze odczytanie i definiują działania tego artysty na poziomie językowym - o publikacji "Strasznie lubię cię, piosenko. Szkice o tekstach Wojciecha Młynarskiego" pisze Izabela Mikrut w Teatrze dla Wszystkich.
13-11-2018
Grechuta, a potem Bond
- Nawet gdybym miał powiedzieć tylko "Yes, sir" na planie u Tarantino - wszedłbym w to - Rafał Zawierucha mówi o najnowszym filmie Quentina Tarantino, w którym zagrał Romana Polańskiego. Rozmowa Jacka Cieślaka w Rzeczpospolitej.
13-11-2018
Opowieść o Legionach w Teatrze Dramatycznym
W sobotni wieczór (10 listopada) w Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku odbyła się premiera spektaklu "Gałązka rozmarynu". Przedstawienie powstało z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.
13-11-2018
Humanoidy na scenie
Tęskniliście za robotami-aktorami? Po rocznej przerwie do repertuaru Centrum Nauki "Kopernik" wróciły spektakle, w których grają zaprogramowane humanoidy. Na scenie zobaczymy trzy nowe roboty, które na specjalne zamówienie przyjechały właśnie z Wielkiej Brytanii - pisze Magdalena Dubrowska w Gazecie Wyborczej.
10-11-2018
Ernest Bryll o Janie Himilsbachu: film odebrał nam wybitnego nowelistę
- Film, który dał mu popularność, sprawił, że jego wyjątkowy talent nowelisty rozmył się na kolejnych planach zdjęciowych - mówi PAP Ernest Bryll o kamieniarzu, pisarzu, scenarzyście i aktorze Janie Himilsbachu, którego 30. rocznica śmierci mija w niedzielę.
(aktualna strona: 1) następna strona »