TEATR Współczesny w Warszawie przekracza swój Rubikon. Naturalną koleją rzeczy zmiana na stanowisku dyrektora i kierownika artystycznego powoduje zawsze przekształcenie się profilu artystycznego teatru. Tak więc odchodzi w historię świetny Teatr Erwina Axera a rodzi się dopiero Teatr Macieja Englerta, oby jako zjawisko znaczące. Znamiennym akcentem nowego okresu jest wystawione w niezwykle jak na nasz teatr szybkim tempie "Lato" Bonda a przede wszystkim od dłuższego czasu zapowiadana premiera "Mahagonny" Bertolta Brechta, znana już polskiemu widzowi pod właściwym tytułem "Rozkwit i upadek miasta Mahagonny". KOSZMAR POWRACA W SŁOŃCU Bond nieraz gościł na naszych scenach. Teatr na Mokotowskiej wystawił m. in. słynnego "Lira" i "Kobietę". Obecnie nowa wersja teatru okrucieństwa - jako wykwitu schyłkowej epoki, a może i cywilizacji, rozegrana została w innej scenerii, Ani to pastiche z Szekspira ani erupcja zwyrodnienia i brutalności londyńskich mętów i
Tytuł oryginalny
Współczesny - nowy?
Źródło:
Materiał nadesłany
Słowo Powszechne nr 167